ارتباط مستقیم با 30647 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دکتری دلایل اخراج یک دانشجوی دکترای افغان از دانشگاه (20 آبان 92)

دلایل اخراج یک دانشجوی دکترای افغان از دانشگاه (20 آبان 92)

یک دانشجوی افغانی به صورت غیرقانونی در مقطع دکتری دانشگاه علامه پذیرش گرفته بود که از تحصیل وی ممانعت به عمل آمد.به گزارش خبرنگار مهر، در پی اعتراض یک دانشجو افغانی نسبت به اخراج خود از ترم نخست مقطع دکتری دانشگاه علامه طباطبایی، روابط عمومی سازمان امور دانشجویان در این باره جوابیه ای صادر کرد.


روابط عمومی این سازمان در جوابیه ای اعلام کرد: "در خصوص جناب آقای قنبر علی تابش و موضوع ممانعت از تحصیل وی به اطلاع می رساند:

1. آقای قنبر علی تابش بدون طی نمودن مراحل اداری و قانونی اقدام به اخذ پذیرش در مقطع دکتری از دانشگاه علامه طباطبایی کرده است، مزید اطلاع اینکه پذیرش اتباع غیرایرانی در دانشگاههای جمهوری اسلامی ایران مستلزم طی کردن فرایندی است که باید مجوز تحصیل توسط سازمان امور دانشجویان صادر شود و این مجوز در مقطع دکتری ایشان تاکنون صادر نشده است. ضمن اینکه نظریه مراجع ذیربط در کشور برای صدور مجوز برای تحصیل اتباع غیرایرانی توسط سازمان امور دانشجویان اخذ می شود. ایشان دانشجوی ترم نخست مقطع دکتری دانشگاه علامه است در حالیکه اعلام کرده دانشجوی ترم آخر است، ضمن اینکه به صورت غیرقانونی توسط پردیس دانشگاه علامه و بدون هماهنگی با وزارت علوم پذیرش شده است. وی پیش از این به چندین دانشگاه برای پذیرش مراجعه کرده اما از پذیرشش ممانعت به عمل آمده است و دانشگاه علامه طباطبایی با واسطه هایی وی را پذیرفته بود.

2. آقای تابش طی 27 سال حضور در جمهوری اسلامی ایران که تحت نظر مراجع آموزش و بورسیه توسط جمهوری اسلامی ایران بوده است، تحصیل نموده و علیرغم اینکه به اذعان خود در حوزه های علمیه تحصیل نموده تاکنون هیچ اقدام و فعالیتی در پاسخ به حسن نظریه جمهوری اسلامی ایران نداشته و تنها سفرهایی به خارج از کشور در راستای تامین منافع شخصی خود داشته است، این موضوع به قدری دارای اهمیت است که وی در نشستی با کارشناسان وزارت علوم لزوم بازگشت خود به کشور متبوع خود را به صورت رسمی و کتبی اعلام کرده است تا زمینه ای برای انجام خدمت به مردم افغانستان فراهم آورده باشد. بدیهی است زمینه ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی برای وی در آینده میسر است.

3. برخی از موارد مطرح در اظهارات وی قابل تامل می باشد که روابط عمومی سازمان امور دانشجویان الزامی به پاسخگویی در این باره ندارد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که تابش به همراه خانواده خود طی 27 سال در جمهوری اسلامی ایران حضور داشته و برخوردار از شرایط خوب و مناسب بوده است شرایطی که شاید برای بسیاری از ایرانیان فراهم نشده باشد. شایسته است اتباع غیرایرانی مقیم در جمهوری اسلامی ایران رفتار برادرانه و متعهدانه ای ارائه دهند."

کلمات کلیدی: اخراج یک دانشجوی دکترای افغان، اخراج دانشجو، دانشجوی افغان، دانشجوی دکتری

آمار بازدید: 308 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image