ارتباط مستقیم با 30700 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش حضور ایران در بین ۳ کشور اول منطقه در علوم و فناوری‌های شناختی (16 آبان 92)

حضور ایران در بین ۳ کشور اول منطقه در علوم و فناوری‌های شناختی (16 آبان 92)

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با اشاره به ضرورت توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در کشور، گفت: هم‌اکنون ما در منطقه در این بخش جزء سه کشور اول هستیم و روند خوبی در حال طی شدن است.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی، گزارش فعالیت‌های ستاد علوم شناختی و وضعیت این شاخه از علوم و فنون و پیشرفت‌های آن ارائه شد.

منصور کبگانیان قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: علوم و فناوری‌های شناختی جزء یکی از چهار شاخه علم و فناوری و دارای اهمیت راهبردی در سال‌های آینده است و شورای عالی انقلاب فرهنگی به این چهار بخش یعنی نانوفناوری، زیست‌فناوری، فناوری اطلاعات و علوم شناختی توجه خوبی کرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در اواخر سال 1390 این سند به تصویب ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی و شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و در سال 1391 ستاد مربوطه در معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور تشکیل شد.

کبگانیان گفت: در این ستاد، وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و آموزش و پرورش به همراه جهاد دانشگاهی حضور دارند.

وی افزود: علوم و فناوری‌های شناختی به دلیل اینکه به فعالیت‌های مغز می‌پردازد، در شناخت روند یادگیری و تسهیل شیوه‌های آموزشی و پرورشی کارآمد هستند.

قائم‌مقام ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: این رشته در حد فاصل مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی قرار دارد و به‌ویژه با توجه به مبانی عقلی و فلسفی اسلام این موضوع در سند مذکور مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: ستاد علوم و فناوری شناختی با توجه به ظرفیت‌های این بخش در حوزه دفاعی، وزارت دفاع را نیز در حوزه دخیل کرده است.

کبگانیان ادامه داد: هم‌اکنون ما در منطقه در این بخش جزء سه کشور اول هستیم و روند خوبی در حال طی شدن است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: مجلس شورای اسلامی نیز بعد از تصویب این سند، بودجه خوبی را به بخش علوم و فناوری‌های شناختی اختصاص داد.

وی افزود: ظرفیت و قابلیت‌های خوبی در کشور وجود دارند که باید با برنامه‌ریزی فعال شده و تقسیم کار ملی و نقش و وظیفه هر کدام از نهادها نیز باید مشخص شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: با توجه به اینکه در زمان تدوین بودجه سال 1393 هستیم مقرر شد ستاد راهبری در این زمینه نیز پی‌گیری‌های لازم را انجام دهد.

کلمات کلیدی: علوم و فناوری‌های شناختی، جایگاه علمی ایران، رتبه علمی ایران، علم

آمار بازدید: 350 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image