ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار کنکور سازمان سنجش می‌تواند دو بار در سال کنکور برگزار کند (11 آبان 92)

سازمان سنجش می‌تواند دو بار در سال کنکور برگزار کند (11 آبان 92)

یک عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان سنجش و آموزش کشور می‌تواند دو بار در سال اقدام به برگزاری کنکور کند گفت: در این صورت داوطلبانی که به هر دلیلی امکان حضور در جلسه کنکور را نداشته باشند می‌توانند از فرصت مجددی استفاده کنند.


رضا صابری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره اینکه چه ضرورتی دارد برگزاری کنکور در کشور تجمیع شود گفت: در این زمینه قانون وجود دارد،‌ در واقع باید بگویم آیا قانون در امر مهمی مانند علم باید اجرایی شود یا خیر؟ در حالی که این موضوع به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و ابلاغ هم شده است؛ بنابراین لازم ‌الاجرا است.

وی تصریح کرد: در این زمینه زمانی که مجلس قصد داشت در مورد تجمیع کنکور تصمیم‌گیری کند با مسوولان دستگا‌ه‌های مربوطه اعم از دانشگاه آزاد، وزارت علوم، سازمان سنجش و ... جلسات متعددی برگزار شد تا نهایتا خروجی همان شد که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید.

این عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در نقشه جامع علمی کشور پیش‌بینی شده است که برای طرح جامع سنجش و پذیرش دانشجو از طریق کنکور تنها یک متولی واحد وجود داشته باشد مجلس شورای اسلامی با اولویت قرار دادن این مسئله قانونی را به تصویب رساند که براساس آن یک کنکور در کشور برگزار شود.

صابری با اشاره به اینکه مسوولان دانشگاه آزاد اعلام کرده‌اند قصد برگزاری کنکور مجزا را دارند گفت: در همان جلساتی که برای تجمیع کنکور تصمیم‌گیری می‌شد مسوولان دانشگاه آزاد نیز حضور داشتند و از آنجایی که بالای 90 درصد رشته‌های دانشگاه آزاد پذیرش بدون کنکور داشته‌ است ضرورتی احساس نشد برای اینکه کنکور مستقلی برگزار شود.

وی با بیان اینکه دو سال در کشور کنکور بدون قانون برگزار شده اظهار کرد: درصدد بودیم که قانونی به تصویب مجلس برسد که بتوان خلاء‌های قانونی را پر کرده و با یک متولی اقدام به پذیرش دانشجو کرد.

این عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش درباره اینکه ممکن است به هر دلیلی داوطلبی از کنکور اصلی که در کشور برگزار می‌شود، باز ماند گفت: با توجه به این احتمال در طرح پذیرش دانشجو مطرح شد که سازمان سنجش دو بار در سال اقدام به برگزاری کنکور کند تا اگر فردی حتی آمادگی شرکت برای یک نوبت کنکور را نداشت این فرصت برایش فراهم باشد که در کنکور بعدی شرکت کند اما قانونگذار الزامی به این مسئله ایجاد نکرد و این موضوع به سازمان سنجش آموزش کشور واگذار شد تا در صورت صلاحدید به این کار مبادرت ورزد.

کلمات کلیدی: سازمان سنجش، کنکور، برگزاری کنکور، کنکور 93، کنکور 94

آمار بازدید: 592 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image