ارتباط مستقیم با 30776 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه 20 هزار دانشجو در مراکز علمی و دانشگاهی ملایر تحصیل می‌کنند (25 مهر 92)

20 هزار دانشجو در مراکز علمی و دانشگاهی ملایر تحصیل می‌کنند (25 مهر 92)

نماینده مردم ملایر در مجلس از تحصیل 20 هزار دانشجو در مراکز علمی و دانشگاهی ملایر خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر علی‌نعمت چهاردولی شامگاه چهارشنبه در جشن دانشجویان ورودی سال جدید تحصیلی دانشگاه پیام نور واحد ملایر با اشاره به اینکه امروز در قرن بیست و یکم در دنیا با وجود پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی، قرن دانش است، اظهار داشت: امروز سرمایه‌های اصلی در پیشرفت‌های علمی جوانان هستند.

وی با بیان اینکه این سرمایه‌های جامعه با داشتن اندیشه‌ای پویا، باعث پیشرفت و توسعه همه جانبه در کشور می‌شوند، ادامه داد: پویا شدن اندیشه‌ها در مراکز علمی و دانشگاهی محقق می‌شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس تصریح کرد: دانشگاه پیام‌نور به عنوان یک دانشگاه ویژه در مدل و روش‌های تدریس تحول عظیمی در جامعه دانشگاهی کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد کرده است و امروز بسیاری از نخبگان و اندیشمندان کشور از فارغ‌التحصیلان این مرکز هستند.

وی، شرایط تحصیل در دانشگاه پیام‌نور را نسبت به دانشگاه‌های دیگر سخت‌تر برشمرد و بیان داشت: دانشجویان این دانشگاه بیشتر خود مطالعه کتب درسی را بر عهده دارند و کمتر از کلاس‌های درس و حضور اساتید بهره‌مند هستند.

چهاردولی اضافه کرد: بیشتر فارغ‌التحصیلان مقاطع کارشناسی در دانشگاه پیام‌نور به راحتی به مقاطع بالاتر ورود پیدا می‌کنند و این امر به خاطر کیفی‌سازی تحصیلی در مقطع کارشناسی برای دانشجویان پیام‌نور است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز دشمن برای جوانان که سرمایه‌ای اصلی جامعه هستند، نقشه کشیده و آنها را مورد هدف‌های شوم خود قرار داده است، ابراز داشت: در این راستا باید جوانان به ویژه قشر دانشجو در مقابل نقشه‌های دشمن بیدار باشند.

نماینده مردم ملایر در مجلس افزود: مسئولان کشور نیز باید با فراهم کردن امکانات برای جوانان آنها را در مقابل تهدیدات دشمن بیمه کنند چرا که اگر هزینه‌ای برای جوانان نداشته باشیم، این هزینه از سوی دشمن در راه انحراف جوانان تأمین شده و سرمایه‌های اصلی کشور دچار آسیب می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ملایر در حال حاضر با 9 مرکز علمی و دانشگاهی به عنوان یک شهر علمی و فرهنگی محسوب می‌شود، گفت: در این زمینه نیاز است جایگاه ملایر به عنوان شهرستان ویژه از نظر دانشگاهی نیز ویژه باشد.

چهاردولی از اخذ مجوز دانشکده پرستاری در این شهرستان خبر داد و افزود: راه‌اندازی این دانشکده یکی از نیازهای ضروری شهرستان است و در آینده نزدیک در این دانشکده پذیرش دانشجو را خواهیم داشت.

وی راه اندازی دانشکده پرستاری را در ملایر، مقدمه‌ای برای ایجاد دانشگاه علوم پزشکی در این شهرستان در آینده برشمرد و اظهار داشت: راه‌اندازی دانشگاه علوم پزشکی در ملایر باعث تخصصی‌تر شدن بیمارستان‌ها و بالا رفتن سرانه دانشگاهی در ملایر خواهد شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس یادآور شد: دانشکده پرستاری دهمین عنوان دانشگاهی این شهرستان خواهد بود که تا سال آینده امیدواریم بتوانیم آن را را در ملایر تأسیس کنیم.

وی سپس بر ایجاد کانون نخبگان دانشگاهی و دانشجویی در شهرستان ملایر با وجود ظرفیت‌های علمی این شهرستان تاکید کرد و ادامه داد: همچنین باید شورای دانشجویی که عامل توسعه علمی در شهرهای توسعه یافته است، در ملایر نیز راه‌اندازی شود.

چهاردولی با تأکید بر استفاده از وجود نخبگان و دانشجویان و صاحبان علم گفت: باید به سمت صنعت رفته و در این راستا تعامل بین این دو قشر برقرار و پژوهش‌های دانشجویی کاربردی و عملیاتی شود.

وی در ادامه خطاب به رؤسای دانشگاه‌ها و مسئولان دانشگاهی ابراز داشت: در این زمینه نباید جزیره‌ای موازی عمل کرد، بلکه باید رشته‌های مورد تقاضای بازار و به روز در دانشگاه‌ها راه‌اندازی شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس افزود: مدیران و روسای دانشگاه‌ها باید با برگزاری نشست‌های مختلف و تعامل با یکدیگر در خصوص رشته‌های دارای بازار کار به تفاهم برسند و در این رشته‌ها دانشجو جذب کنند.

چهاردولی سپس با اشاره به اینکه شهرستان ملایر از وجود خیرین زیادی بهره‌مند است و به عنوان شهری واقف‌اندیش در استان و کشور مطرح است، بر ورود خیران به عرصه ساخت دانشگاه و ساخت خوابگاه‌های دانشجویی تأکید کرد و گفت: در این راستا باید با اطلاع‌رسانی از نیازها، خیرین را در این بخش جذب کنیم.

کلمات کلیدی: دانشجو، مراکز علمی، مراکز دانشگاهی ملایر، ملایر، مراکز علمی و دانشگاهی ملایر

آمار بازدید: 269 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image