ارتباط مستقیم با 30714 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه علمی کاربردی آخرین وضعیت دانشکده خبر / رتبه‌بندی مراکز علمی کاربردی تا پایان سال (20 مهر 92)

آخرین وضعیت دانشکده خبر / رتبه‌بندی مراکز علمی کاربردی تا پایان سال (20 مهر 92)

معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی درباره آخرین وضعیت دانشکده خبر، گفت: هر زمانی که اشکالات این دانشکده برطرف شود، به مسیر طبیعی خود بازخواهد گشت.




به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر برزویی در حاشیه مراسم آغاز بیست‌ویکمین سالگرد فعالیت دانشگاه جامع علمی کاربردی در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه ما برای همه مراکز خود ساختار خاصی در جهت فعالیتشان داریم، اظهار کرد: تمامی مراکز باید این شاخص‌های کمی و کیفی را رعایت کنند که از جمله شاخص‌های کمی، داشتن رییس قانونی برای مرکز، امکانات و زیرساخت‌ها و شاخص‌های کیفی، اجرای درست آموزش، داشتن مدرسان خوب و ... است.



وی با بیان اینکه همه مراکز علمی کاربردی با این شاخص‌ها ارزیابی می‌شوند، تصریح کرد: دانشکده خبر نیز به عنوان یکی از مراکز علمی و کاربردی با این شاخص‌ها ارزیابی شده و بارها به این حوزه اعلام کرده‌ایم که باید رییس قانونی خود را معرفی کند که تابحال این کار انجام نشده است.



معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی با بیان اینکه مشکلی با دانشکده خبر نداریم، گفت: به محض برآورده‌ شدن حداقل‌ها، دانشکده خبر به مسیر طبیعی خود بازخواهد گشت، چرا که این دانشکده فعالیت‌های خوبی انجام داده و قطعا جزو اولویت‌هایمان است، در سال گذشته نیز برای این دانشکده دوره‌های ارشد مصوب کردیم که اگر نگاهمان نسبت به این مرکز مخالف بود، این اتفاق نمی‌افتاد.



برزویی با بیان اینکه این دانشکده اشکالاتی دارد که باید برطرف شود، اظهار کرد: هر زمان این اشکالات ادامه داشته باشد، ما در موردش تصمیم می‌گیریم، همانطور که در کنار این مرکز، 40 مرکز دیگر را به دلیل اشکالات وارده، متوقف کرده‌ایم که به محض برطرف شدن اشکالات، دوباره فعالیتشان را از سر خواهند گرفت.



وی همچنین درباره رتبه‌بندی مراکز علمی کاربردی، تصریح کرد: در حال طراحی شاخص‌ها هستیم که تاکنون نیز حدود 40 شاخص کمی و کیفی طراحی شده و این شاخص‌ها تعیین می‌کند که مراکز در چه جایگاهی هستند.





آیین‌نامه رتبه‌بندی مراکز تا دو ماه دیگر تدوین می‌شود




معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی با بیان اینکه آیین‌نامه رتبه‌بندی مراکز تا دو ماه دیگر تدوین خواهد شد، گفت: قطعا تا پایان سال جاری رتبه‌بندی مراکز را انجام می‌دهیم و پذیرش برای سال آینده بر اساس این رتبه‌بندی انجام خواهد شد که امتیازات مختلفی را برای این مراکز دارد.



برزویی خاطر نشان کرد: مراکز دارای رتبه‌های بالاتر، امکان اجرای دوره‌های جدید را خواهند داشت و مراکزی که در رتبه‌های مختلف قرار می‌گیرند، میزان شهریه‌شان نیز متفاوت خواهد بود.



وی با بیان اینکه افزایش شهریه نخواهیم داشت، اظهار کرد: برای مراکزی که کیفیت‌شان پایین‌تر است، کاهش شهریه خواهیم داشت، چرا که افزایش شهریه مصوبه هیات امنا و هماهنگی وزارت علوم را نیاز دارد.



به گفته معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی، مراکز علمی کاربردی حداقل در سه سطح رتبه‌بندی خواهند شد که البته ممکن است سطوح رتبه‌بندی افزایش پیدا کند.



برزویی با بیان اینکه مرکز علمی کاربردی پرسپولیس یکی از مراکز علمی کاربردی تخصصی است، گفت: این مرکز بسیار خوب کار کرده و سرفصل‌ها و دوره‌های جدید ورزشی را مطرح کرده است و هر دوره جدیدی که در راستای ماموریت حوزه ورزش و سلامت ورزشی باشد، می‌تواند در حوزه فعالیت این مرکز جای بگیرد و خوشحال می‌شویم که این گونه مراکز افزایش پیدا کند.



معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی با بیان اینکه صبح امروز 16 دوره جدید ارشد در شورای گسترش وزارت علوم برای دانشگاه تصویب شد، گفت: این دوره‌ها در حوزه ذوب فلزات، صنایع غذایی به ویژه شیرینی و شکلات، پیشگیری از اعتیاد در زندان‌ها و جامعه، گردشگری و ... است که هر کدام از اینها یک مسئله کشوری است.


کلمات کلیدی: آخرین وضعیت دانشکده خبر، رتبه‌بندی مراکز علمی کاربردی، رتبه بندی دانشگاهها، مراکز علمی کاربردی

آمار بازدید: 381 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image