ارتباط مستقیم با 30631 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار تحصیل در خارج تشکیل پرونده 58 هزار دانشجوی ایرانی مشغول تحصیل در خارج کشور (18 مهر 92)

تشکیل پرونده 58 هزار دانشجوی ایرانی مشغول تحصیل در خارج کشور (18 مهر 92)

مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج از تشکیل پرونده 58 هزار دانشجوی ایرانی مشغول تحصیل در خارج از کشورا در سامانه نشا خبر داد.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حسن مسلمی‌نائینی مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج در حاشیه جلسه مجمع عمومی کانون مؤسسات اعزام دانشجو به خارج در وزارت علوم،تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مسائل مرتبط با دانشجویان مؤسسات اعزام دانشجو به خارج هستند که مجوز خود را از وزارت علوم دریافت می‌کنند.

وی افزود: در سال‌های اخیر تمام تلاشمان را انجام دادیم تا رابطه بیشتری با این مؤسسات برقرار کنیم چرا که تا پیش از این روابط به اندازه امروز نبود و ما احساس کردیم از طریق ارتباط با این مؤسسات می‌تونیم ارتباط قوی‌تری با دانشجویان در زمینه اعزام به خارج از کشور داشته باشیم.

مسلمی‌نائینی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های ما در ارتباط با این مؤسسات این است که از طریق آنها نسبت به نیازهای کشور قدم برداریم. سالانه چندین هزار نفر برای تحصیل در خارج از کشور اقدام می‌کنند که ما با ایجاد ارتباط با این مؤسسات می‌توانیم به اعزام‌ها بر اساس نیازهای کشور سمت و سو بدهیم.

مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج در توصیه به خانواده‌ها برای انتخاب مؤسسات اعزام دانشجو به خارج گفت: توصیه اکید ما به خانواده‌ها این است که حتماً اعزام‌های فرزندان خود را از طریق مؤسسات مجاز پیگیری کنند و این کار را می‌توانند از طریق سایت اینترنتی سازمان و مشاهده اسامی مؤسسات مجاز انجام دهند.

وی افزود: یکی از مسائلی که خود مؤسسات نیز به دنبال پیگیری آن هستند این است که فعالیت آنها تنها در زمینه اعزام دانشجو به خارج نباشد و آنها فعالیت‌هایی نیز در زمینه جذب دانشجویان خارجی به ایران داشته باشند.

مسلمی با اشاره به آمار مراجعین برای کسب معافیت تحصیلی و اعزام به خارج در سال گذشته گفت: بر اساس آمار سال گذشته تعداد 1700 نفر برای کسب معافیت تحصیلی به وزارت علوم مراجعه کردند و با توجه به تعداد کسانی که به وزارت علوم مراجعه نمی‌کنند می‌توانیم با پیش‌بینی 2.5 برابری افرادی که مراجعه نکرده‌اند بگوییم سالیانه حدود 4 یا 5 هزار نفر برای کسب معافیت تحصیلی اقدام می‌کنند.

مسلمی‌نائینی در ادامه خاطرنشان کرد: در سال گذشته 58 هزار نفر از دانشجویان مشغول تحصیل در خارج از کشور وزارت علوم در سایت نشا ثبت‌نام کرده‌اند که به جز این افراد 20هزار نفر نیز دانشجویان مربوط به وزارت بهداشت هستند.

مدیرکل بورس و امور دانشجویان خارج تأکید کرد: از 58 هزار نفر دانشجوی وزارت علوم، 40 درصد برای تحصیل در مقطع دکتری 44 درصد در مقطع کارشناسی ارشد و 16 درصد برای تحصیل در مقطع لیسانس در خارج کشور در حال تحصیل هستند که این افراد 65 درصد مرد و 35 درصد زن هستند.

وی در پایان اذعان داشت:‌ کشورهای مالزی، آمریکا، کانادا و انگلیس بیشترین کشورهایی هستند که دانشجویان برای تحصیل در آنها اقدام کرده‌اند.

کلمات کلیدی: دانشجوی ایرانی، تحصیل در خارج کشور، بورس، امور دانشجویان خارج، دانشجوی ایرانی مشغول تحصیل در خارج

آمار بازدید: 413 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image