ارتباط مستقیم با 30727 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی برگزاری برنامه‌های آموزشی در شبکه‌های بهداشت مازندران (17 مهر 92)

برگزاری برنامه‌های آموزشی در شبکه‌های بهداشت مازندران (17 مهر 92)

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: همزمان با هفته کودک همایش‌های علمی و برنامه‌های آموزشی در شبکه‌های بهداشت استان برگزار می‌شود.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، محمدرضا میرزایی در حاشیه هفته ملی کودک و برپایی این جشنواره که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، با اشاره به اینکه همه ساله یک هفته را به کودکان اختصاص می‌دهند، گفت: امسال هم 15 الی 21 مهر ماه به عنوان هفته ملی کودکان اختصاص یافت.

وی ادامه داد: امسال به مناسبت هفته ملی کودک و ارج نهادن به این گروه سنی، دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های متنوعی را در اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نظر گرفتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حوزه معاونت بهداشتی تلاش کرده آموزش‌های سازنده‌ای را برای کودکان در این هفته داشته باشد.

میرزایی یادآور شد: در این غرفه تغذیه سالم، ناسالم و استفاده از میان وعده‌های سالم و بهداشتی برای کودکان تعریف خواهد شد و در این راستا آموزش‌های لازم به این افراد ارایه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در 18 شبکه بهداشت و درمان تابعه برنامه‌هایی از جمله آموزشی دارد، گفت: همچنین همایش‌های علمی هم در تمام شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه مهم‌ترین موضوع در سلامت کودکان بعد از تولد، رشد تکاملی کودک است، اظهار داشت: رشد تکاملی کودکان با شیر مادر میسر می‌شود و تمامی مادران دادن شیر مادر را سرلوحه تغذیه کودک خود قرار دهند.

میرزایی مرگ نارسی و مرگ ناشی از اختلالات ژنتیکی را یکی از مشکلات در دوران کودکی دانست.

وی با اشاره به اینکه مصرف دارو در دوران بارداری باید مدنظر خانواده‌ها به‌ویژه بانوان باردار قرار گیرد، گفت: سلامت در بارداری باید مورد توجه باشد تا از مرگ نارسی در کودکان کاسته شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران حوادث زیر پنج سال را از دومین علل مرگ و میر بعد از نارسی اشاره کرد و افزود: این نوع مرگ و میر در سنین دو تا چهار سال به علت حوادث جاده‌ای، سقوط از ساختمان و خشونت اتفاق می‌افتد.

میرزایی به رعایت بهداشت فردی کودکان در مدرسه تاکید کرد و اظهار داشت: پدران و مادران روند تکامل عوامل جسمی و تربیت روحی و روانی فرزندان خود را مورد توجه قرار دهند.

کلمات کلیدی: برگزاری برنامه‌های آموزشی، شبکه‌های بهداشت مازندران، مازندران، برنامه‌های آموزشی، آموزش، دانشگاه علوم پزشکی مازندران

آمار بازدید: 391 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image