ارتباط مستقیم با 30737 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آخرین وضعیت جایزه احمدی نژاد به دانشجویان نمونه/ افزایش 20درصدی هزینه خوابگاهها (15 مهر 92)

آخرین وضعیت جایزه احمدی نژاد به دانشجویان نمونه/ افزایش 20درصدی هزینه خوابگاهها (15 مهر 92)

رئیس سازمان امور دانشجویان در خصوص جایزه پراید به دانشجویان نمونه سال 91 گفت: در این خصوص منتظر مصوبه مجلس هستیم و اگر نتوانیم این جایزه را ارائه دهیم، مطمئنا جایگزینی برای آن خواهیم داشت.


به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمود ملاباشی مشاور وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان در بیست و سومین گردهمایی رؤسای مراکز مشاوره دانشگاه ها که صبح امروز در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، در خصوص اختصاص یارانه غذایی به دانشگاه های غیرانتفاعی نیز گفت: امسال یارانه غذایی دانشگاه های دولتی در بودجه دانشگاه ها مستتر شده و برای دانشگاه های غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد بودجه ای در صندوق رفاه تخصیص یافته است. با توجه به بحثی که در مجلس وجود دارد ما منتظر می مانیم ببینیم نتیجه بودجه 92 در مجلس چه خواهد بود چنانچه بودجه ای که به دانشگاه ها اختصاص داده اند، پایدار بماند و حذف نشود، یارانه غذایی بین دانشگاه ها توزیع خواهد شد.

افزایش 20 درصدی هزینه خوابگاهها

وی با اشاره به برخی از اعتراضاتی که اوایل سال جاری در خصوص افزایش هزینه غذا و خوابگاه‌های خودگردان صورت گرفته است، گفت: افزایشی که برای هزینه غذا اعلام شده است، افزایش هزینه قابل توجهی نیست، هزینه خوابگاه ها نیز حداکثر 20 درصد اضافه شده است که طی دو سه سال اخیر روال همین بوده است و مصوبه هیات امنای صندوق رفاه دانشجویان است.

ملاباشی ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه هایی که وجود دارد دانشجویان اگر این افزایش هزینه‌ها را با افزایش هزینه هایی که وجود دارد، مقایسه کنند، قبول می کنند که این 20 درصد هزینه زیادی نبوده که اضافه شده است. اگر هزینه یک اتاق چهار نفره از 95 هزار تومان به 115 هزار تومان افزایش یافته است، این افزایش در مقابل هزینه های دیگر این دانشگاه، افزایش قابل توجهی نیست.

توسعه وامهای دانشجویی

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: با این افزایش هزینه ها وام های دانشجویی نیز توسعه یافته و وظیفه ما این است که روی افزایش وام ها تمرکز کنیم، امسال حدود 25 درصد وام ها افزایش داشته و حتی برخی از وام ها جهش صددرصدی داشته است که می توان به وام ازدواج و وام اضطراری دانشجویان اشاره کرد، صندوق رفاه دانشجویان به هر حال باید بتواند امور دانشجویان را ساماندهی کند.

وی در مورد اینکه آیا استعفای خود را ارائه داده است، گفت: در شرایطی که احساس می کنم باید به وظیفه خود ادامه دهم و نظر سرپرست وزارت علوم یا شخصی که به عنوان وزیر تعیین می شود را مهم می دانم استعفا دادن را مقدم بر نظر مسئول وزارت علوم می دانم که این در نظام جمهوری اسلامی نباید باشد.

ملاباشی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه فراخوان دانشجویان نمونه 92 در حالی آغاز شده که هنوز تکلیف جایزه دانشجویان نمونه سال قبل مشخص نشده است، گفت: از اینکه دانشجویان نمونه در دانشگاه ها توسط مسئولین انتخاب می شوند، باید تشکر و قدردانی کنیم و اسباب بهتر شدن آن را فراهم کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به نحوه اختصاص جایزه پراید به دانشجویان نمونه سال گذشته نیز گفت: اینکه در یک جلسه به ریاست جمهوری خواهش و اصرار می کنند و ایشان نیز موافقت می کنند، از تصمیمات لحظه ای است که در یک جلسه مطرح می شود و برای آن ستون بودجه ای در نظر گرفته نشده است، البته نامه آن به وزارت علوم ارائه شده ولی باید صبر کرد تا سیر قانونی خود را طی کند. ما در این خصوص منتظر مصوبه مجلس هستیم و اگر نتوانیم این جایزه را ارائه دهیم، مطمئنا جایگزینی برای آن خواهیم داشت.

کلمات کلیدی: جایزه احمدی نژاد، دانشجویان نمونه، افزایش 20درصدی هزینه خوابگاهها، توسعه وامهای دانشجویی، هزینه خوابگاههای دانشجویی

آمار بازدید: 380 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image