ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی طرح جهانی‌سازی آموزش و نگرانی دانشگاه‌های دانمارک (8 مهر 92)

طرح جهانی‌سازی آموزش و نگرانی دانشگاه‌های دانمارک (8 مهر 92)

طرح جدید وزیر آموزش دانمارک با هدف افزایش نقش بین‌المللی آموزش عالی این کشور و حمایت دولت از دانشجویان دانمارکی مشغول به تحصیل در خارج، موجب نگرانی دانشگاه‌ها شده است.




به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این طرح که منجر به شکل‌گیری یک الگوی جدید مالی در حمایت‌های مالی دولتی از دانشجویان در حال تحصیل در خارج از این کشور می‌شود، نگرانی دانشگاه‌های دانمارک را تشدید کرده است.



وزارت آموزش دانمارک در گزارشی با عنوان «بالا بردن آگاهی از طریق چشم‌انداز جهانی»، ‌31 خط مشی را که در سرعت بخشیدن به جهانی شدن موسسات آموزش عالی دانمارک موثر هستند، تبیین کرده است.



طی ماه‌های اخیر، این وزارتخانه روی برخی از اقدامات با جدیت کار کرده و طرح عملی را برای تصویب در مجلس ارائه داده که به موجب آن قوانین مالیِ کاملا جدیدی برای دانشجویان تبادلی ورودی و خروجی دانمارک اعمال می‌شوند.



به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتی‌ورلدنیوز، در الگوی جدید که به عنوان تغییر در قوانین دانشگاه‌های دانمارک ارائه شده، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مطابق با تعداد واحدهای درسی تبادلی در اروپا و میزان تراکم واحدهای درسی که دانشجویان دانمارکی در خارج از کشور اخذ کرده‌اند، بودجه دریافت می‌کنند. این در حالی است که ثبت‌نام از دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های دانمارک هیچ‌گونه مزایایی در اعطا و تخصیص بودجه به آنها ندارد.



«مورتن استرگارد»، وزیر آموزش دانمارک در رابطه با طرح فوق می‌گوید: الگوی کنونی هیچ کمک مالی در اختیار دانشجویان دانمارکی که به خارج از کشور می‌روند قرار نمی‌دهد.



وی افزود: البته شاید برخی دانشگاه‌ها تصور می‌کنند بهترین راهکار این است که تا می‌توانند دانشجویان خارجی بیشتری جذب کنند اما من تصور نمی‌کنم که این مسئله به نفع دانمارک باشد.

کلمات کلیدی: طرح جهانی‌سازی آموزش، دانشگاه‌های دانمارک، دانمارک

آمار بازدید: 221 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image