ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه افزایش چشمگیر تعداد دانشجویان بومی در دانشگاه شهید چمران (3 مهر 92)

افزایش چشمگیر تعداد دانشجویان بومی در دانشگاه شهید چمران (3 مهر 92)

رییس دانشگاه شهید چمران اهواز از پذیرش 2662 دانشجو در مقطع کارشناسی و 2069 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در سال تحصیلی جدید خبر داد.




به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، دکتر حسن مروتی در مراسم آغاز سال تحصیلی، اظهارکرد: وضعیت آموزش عالی استان خوزستان نسبت به گذشته ارتقا یافته و در مقایسه با سال‌های گذشته قابل توصیف نیست؛ تشکیل مستمر جلسات شورای عالی راهبردی دانشگاه‌های استان به ریاست استاندار خوزستان نیز از عوامل موفقیت استان در بخش آموزش عالی بوده است.



وی افزود: شورای آموزش و پرورش و شورای پژوهشی استان نیز به ریاست استاندار جلساتی مستمر را تشکیل داده و به همین دلیل در سال‌های گذشته مشکلاتی را که در این حوزه‌ها شاهد بودیم حل شده است و مصوبه هیات دولت گذشته مبنی بر اینکه دستگاه‌ها باید 70 درصد قراردادهای خود را با دانشگاه‌ها منعقد کنند نیز به ارتقای آموزش عالی استان بسیار کمک کرد.



رییس دانشگاه شهید چمران اهواز خاطرنشان کرد: قرار گرفتن دانشگاه شهید چمران در میان 14 دانشگاه برتر کشور افتخار بزرگی است که به همت اساتید و دانشجویان ایران دانشگاه کسب شده است، اظهارکرد: البته در استان خوزستان از نظر آموزش عالی دولتی هنوز به وضعیت مطلوب نرسیده‌ایم و با توجه به اینکه رتبه‌بندی آموزش و پرورش بر اساس میزان قبولی دانش آموزان پیش دانشگاهی در دانشگاه‌های دولتی است، لازم است در زمینه تعداد دانشگاه‌های دولتی ارتقا یابیم. هر چند با وجود کم بودن تعداد دانشگاه‌های دولتی در استان، رتبه قبولی دانش آموزان خوزستانی در کنکور خوب است.



وی وجود برخی رشته‌های موازی در دانشگاه‌های دولتی استان را از جمله مشکلات موجود در حوزه آموزش عالی استان عنوان کرد و ادامه داد: برای حل این مشکل هدف گذاری خاصی انجام شد و تلاش بر این است که با توجه به توانمندی‌های موجود در دانشگاه شهید چمران، این دانشگاه به یک دانشگاه تحصیلات تکمیلی تبدیل شود و دوره‌های کارشناسی در این دانشگاه افزایش نیابند و مقاطع کارشناسی در دیگر دانشگاه‌های دولتی استان بیشتر شوند. اکنون در حال حرکت در مسیر تحقق این هدف هستیم و آمارها نشان می‌دهد که میزان قبولی دوره‌های کارشناسی و ارشد دانشگاه در سال جاری تقریبا با هم برابر است.



مروتی در خصوص تعداد ورودی های امسال دانشگاه گفت: در سال جاری تعداد 2662 نفر در مقطع کارشناسی و تعداد 2069 دانشجو نیز در مقطع کارشناسی ارشد پذیرفته شده‌اند که از مجموع 2662 نفر قبولی کارشناسی، 1845 نفر بومی هستند، همچنین از 2069 نفر قبولی ارشد دانشگاه، 1537 نفر بومی و تنها 532 نفر غیربومی هستند.



وی با اشاره به افتتاح سالن آمفی تئاتر دانشکده اقتصاد، افزود: این پروژه از سال 89 آغاز شد و اواخر سال گذشته نیز به اتمام رسید، ولی برای افتتاح آن عجله نکردیم و امروز و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید افتتاح شده است. خوابگاه شوشتر نیز پروژه دیگری است که اکنون تکمیل شده و قابل استفاده است. یادمان شهدای دانشگاه نیز 98 درصد پیشرفت داشته و بزودی افتتاح می شود. از جمله کارهایی که در حال پیگیری است بحث گازرسانی به دانشگاه است. در سال‌های گذشته دانشکده‌های مختلف با مشکل گازرسانی مواجه بودند و اکنون لوله کشی در همه دانشکده‌ها انجام شده و بزودی مشکل گازرسانی به دانشگاه هم حل می‌شود، همچنین چندین پروژه دیگر در دانشگاه آماده افتتاح است که بزودی و در روزهای آینده افتتاح می‌شود.


کلمات کلیدی: افزایش چشمگیر تعداد دانشجویان، دانشجویان بومی، دانشگاه شهید چمران، دانشگاه شهید چمران اهواز

آمار بازدید: 330 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
خدیجه حیدری پنج شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳

برای انتقال از دانشگاه لرستان به دانشگاه شهید چمران چه اقدامی باید انجام دهم؟