ارتباط مستقیم با 30663 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه غیر انتفاعی تجمیع راه‌حل مشکلات موسسات غیرانتفاعی است (2 مهر 92)

تجمیع راه‌حل مشکلات موسسات غیرانتفاعی است (2 مهر 92)

معاون آموزشی وزارت علوم تأکید کرد که در شرایط فعلی تجمیع راه‌حل مشکلات موسسات غیرانتفاعی است.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حسین نادری‌منش معاون آموزشی وزارت علوم در گردهمایی روسای موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی گفت:‌ با توجه به نزول جمعیت جوان و افزایش ظرفیت زیرساختی دانشگاه‌ها ظرفیت فعلی دانشگاه‌ها برای 9 میلیون دانشجو است.

وی افزود: با توجه به مباحث مطرح شده در سند 1404 شصت درصد جمعیت کشور باید تحصیل کنند. بنابراین از نظر کمی اگر همین جمعیت در آینده حفظ شود باید 12.5 درصد جمعیت در موسسات غیرانتفاعی تحصیل کنند و اگر هر موسسه 2 هزار دانشجو داشته باشد این موسسات نیز سرپا می‌مانند.

نادری‌منش خاطرنشان کرد: با توجه به وجود 350 موسسه فعال غیرانتفاعی اگر 700 هزار دانشجو برای این موسسات وجود داشته باشد همه ظرفیت‌ها پر می‌شود.

وی افزود: متاسفانه در بازدیدی که از شهر لارستان داشتیم با تعداد زیادی از ساختمان‌های چند میلیاردی موسسات پیام‌نور، غیرانتفاعی و آزاد مواجه شدیم که اکثر آنها خالی بودند.

معاون آموزشی وزارت علوم تاکید کرد: از نظر ما در سال 99 باید تعداد موسسات غیرانتفاعی جدید برای شروع به کار به صفر می‌رسید اما افزایش کمی موسسات در ادامه راه مشکلات فعلی را به وجود آورده است.

وی افزود: البته داشتن موافقت اصولی برخی از موسسات نیز عاملی شد که تعدادی از آنها به دلیل هزینه‌هایی که کرده بودند برای دریافت مجوز قطعی اصرار داشته باشند با این حال ما پیش از این نیز گفته بودیم اگر موسسات تجمیع نشوند قطعا به مشکل می‌خورند.

کلمات کلیدی: دانشگاههای غیرانتفاعی، مشکلات دانشگاههای غیر انتفاعی، غیرانتفاعی، ظرفیت دانشگاههای غیر انتفاعی، موسسات غیرانتفاعی، تجمیع موسسات غیرانتفاعی، گردهمایی روسای موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی

آمار بازدید: 424 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image