ارتباط مستقیم با 30633 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه ماهانه 530 میلیون تومان صرف اداره دانشگاه پردیس قم می‌شود (2 مهر 92)

ماهانه 530 میلیون تومان صرف اداره دانشگاه پردیس قم می‌شود (2 مهر 92)

آیت‌الله محمدی ری‌شهری با اشاره به موفقیت تحصیلی در سال جدید گفت: به‌منظور اداره دانشگاه پردیس، ماهانه نزدیک به 530 میلیون تومان از خزانه حرم حضرت عبدالعظیم صرف می‌شود.


به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام، مراسم آغاز سال تحصیلی 92-93 دوشنبه اول مهرماه در دانشگاه قرآن و حدیث با حضور آیت‌الله محمدی ری‌شهری و تنی چند از اساتید و مدیران دانشگاه در تالار شیخ مفید(ره) پردیس تهران دانشگاه قرآن و حدیث، واقع در جنب حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام برگزار شد.

بنابراین این گزارش، آیت‌الله محمدی ری‌شهری، به عنوان سخنران اصلی این مراسم ضمن تبریک سال جدید تحصیلی، سخنان خود را با محوریت دعای صباح امام علی علیه السلام آغاز کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا از فرصتی که در اختیار ماست، بیشتر استفاده کنیم. سوالی که در اینجا مطرح می‌شود، این است که چطور می‌توان در سال جدید موفق بود؟ جواب این سوال را باید در دعای صباح امیرالمومنین امام علی علیه السلام پیدا کرد، چنان‌که حضرت امام خمینی(ره) نیز فرمودند که اگر کسی می‌خواهد ائمه معصومین علیهم السلام را بشناسد، از طریق دعا بشناسد.

وی ضمن طرح پرسشی در خصوص چگونگی کسب موفقیت در سال جدید، گفت: امام پاسخ به این سوال را در قالب یک درخواست از خدا مطرح کردند و آن کسب حسن توفیق است. هرچه حسن توفیق بیشتر باشد، آثار و برکات کارش بیشتر است. از این رو سوال دومی که پیش می‌آید این است که مبدا حسن توفیق چیست؟ جواب این سوال هم در این دعا آمده که مبدا حسن توفیق را رحمت خاصه الهی عنوان کرده‌اند. خدا دو نوع رحمت دارد؛ یکی رحمانیه و دیگری رحیمیه که خاص افراد مومن است. این رحمت دوم است که انسان را به مقصد می‌رساند. مبدا موفقیت انسان‌های موفق رحمت رحیمیه است.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث در ادامه افزود: حال سوالی که پیش می‌آید این است که مبدا رحمت رحیمیه خدا چیست؟ انسان چطور می‌تواند رحمت خاصه را مشمول خود کند؟ باید توجه داشت که دلیل و ریشه رحمت خاصه الهی، خود انسان است. هرقدر که از رحمت عامه خوب استفاده کنیم، این زمینه‌ساز رحمت خاص الهی است. یکی از نکاتی که دانشجویان دانشگاه قرآن و حدیث باید توجه کنند، این است که انتخاب رشته در دانشگاه قرآن و حدیث، رحمت و لطف الهی است که شما را به مسیر قرآن و حدیث آورده است و هرقدر که از این رحمت بیشتر استفاده کنیم، رحمت خاصه الهی بیشتر نصیب می‌شود.

وی در خصوص چگونگی بهره‌گیری از این رحمت گفت: اولین گام در راه بهره‌گیری از رحمت خاصه خدا اخلاص است. اخلاص یعنی برای خدا کارکردن و این امر سبب می‌شود تا برکات کار مضاعف شود. دومین گام، به‌کارگیری همه توان و انرژی در راه کسب توفیق است. هرقدر بیشتر تلاش کنیم، موفقیت بیشتر خواهد بود. جهاد یعنی به کارگیری همه توان برای خدا و اگر کسی برای خدا کار کند، برکات کارش بیشتر می‌شود و خدا چیزهایی نصیبش می‌کند که فکرش را هم نمی‌کند؛ انواع موفقیت‌هایی که انسان کسب می‌کند، روزی خداست.

آیت‌الله ری‌شهری در ادامه با بیان این‌که توحید دو دلیل عقلی و تجربی دارد، افزود: خداوند در قرآن می‌فرمایند در زندگی انسان با تقوا، بن‌بستی وجود ندارد و توحید واقعی مستلزم چنینی اعتقادی است، اما باید در این مسیر از گناه پرهیز کرد و گناه آفتی است که تلاش انسان را از بین برده و رحمت خاصه الهی را از انسان دور می‌کند. یکی از عوامل موفقیت برای دانشجویان این دانشگاه سحرخیزی و کم کردن معاشرت‌ها است؛ یعنی نشست و برخاست‌هایی که سودی ندارند، ترک شود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام در پایان ضمن بیان این نکته که به‌منظور اداره دانشگاه پردیس، ماهانه نزدیک به 530 میلیون تومان از خزانه حضرت عبدالعظیم صرف می‌شود، خاطرنشان کرد: سال 74 که پردیس قم با پیام مقام معظم رهبری تاسیس شد، گمان نمی‌کردم که تا 50 سال دیگر هم دانشگاه را به جایی که الان به آن دست یافته است، برسانیم.

کلمات کلیدی: اداره دانشگاه پردیس قم، دانشگاه پردیس قم، موفقیت تحصیلی در سال جدید

آمار بازدید: 254 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image