ارتباط مستقیم با 30627 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد نگرانی دانشجویان از اعتبار مدرک پردیسهای علوم و تحقیقات (1 مهر 92)

نگرانی دانشجویان از اعتبار مدرک پردیسهای علوم و تحقیقات (1 مهر 92)

از آنجا که برخی از واحدهای علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی به تازگی مجوز دریافت کرده اند، هنوز عده زیادی از دانشجویان این واحد نگران اعتبار مدارک تحصیلی خود هستند.


به گزارش خبرنگار مهر، پس از اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه آزاد اسلامی برخی داوطلبان در پردیسهای علوم و تحقیقات پذیرفته شده اند و با آنکه بارها اعلام شده بود این پردیسها توسط وزارت علوم تایید شده اند اما هنوز هم عده ای نگران اعتبار مدارک تحصیلی این واحدها هستند.

در همین باره، ابوالفضل حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تایید این پردیسها و مدارکشان، گفت: تعداد معدودی از پردیسهای علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد دارای مجوز پذیرش دانشجو است و سایر پردیسها به این دلیل که در گذشته مجوز نداشتند توسط دفتر گسترش وزارت علوم مجوزی دریافت کردند که بر اساس آن، دانشجویان در حال تحصیل تا سال 93 بتوانند دانش آموخته شوند.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد باید نسبت به تصویب یا دریافت مجوز این پردیسها اقدام کند، ضمن اینکه قرار شد پردیسها دانشگاههای مادر استان باشند تا بتوانند مجری پذیرش دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری باشند.

به گفته مدیر کل دفتر گسترش، برخی از این واحدها نیز دارای مجوز از دفتر گسترش هستند که مشکل خاصی در روند پذیرش دانشجو ندارند.

حسنی درباره آخرین وضعیت آن دسته از رشته محلها یا واحدهای بدون مجوز علوم و تحقیقات، اظهار داشت: هیچ رشته محل و واحدی در دفتر گسترش بدون مجوز باقی نمانده است. چرا که تمام کد رشته محلهای بدون مجوز علوم و تحقیقات هم اکنون از دفتر گسترش وزارت علوم مجوز دریافت کرده اند.

وی یادآوری کرد: به علت وضعیت بازنگری رشته های علوم انسانی در شورای تحول، به این کد رشته ها مجوزی داده نشده است.

به گزارش مهر، از زمانی که فرهاد دانشجو در سمت ریاست دانشگاه آزاد اسلامی شروع به کار کرد، اعلام شد برخی واحدها و رشته های علوم و تحقیقات فاقد مجوز اصولی و قطعی وزارت علوم هستند که در این زمینه با همکاری دانشگاه آزاد با وزارت علوم مجوزهای این رشته ها و مراکز صادر شد.

هم اکنون نیز تمام پردیسها و واحدهای علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی دارای مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند.

کلمات کلیدی: نگرانی دانشجویان، اعتبار مدرک پردیسهای علوم و تحقیقات، واحدهای علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، اعتبار مدارک تحصیلی، اعتبار مدارک تحصیلی دانشگاه آزاد

آمار بازدید: 395 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image