ارتباط مستقیم با 30713 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه آزاد ماجرای برکناری رییس دانشگاه آزاد واحد خوراسگان (31 شهریور 92)

ماجرای برکناری رییس دانشگاه آزاد واحد خوراسگان (31 شهریور 92)

شش ماه پیش رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان از سمت خود استعفا داد، اما با این استعفا موافقت نشد تا اینکه در روز گذشته دو نمابر با امضای محمد مهدی مظاهری رییس منطقه چهار دانشگاه آزاد به خبرگزاری‌ها ارسال شد. یکی تقدیر و تشکر از احمد علی فروغی ابری و موافقت با استعفای وی و نمابر دیگر با موضوع حکم انتصاب احمدرضا مساح به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان.



به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، احمد علی فروغی رییس دانشگاه آزاد واحد خوراسگان به ایسنا در خصوص خبر برکناری خود از سمت ریاست دانشگاه آزاد خوراسگان، گفت: حکم دکتر مظاهری مبنی بر برکناری من از ریاست دانشگاه وجاهت قانونی ندارد، چرا که روسای واحدهای دانشگاه‌های آزاد با حکم شورای انقلاب فرهنگی و امضای رییس دانشگاه آزاد عزل و نصب می‌شوند و به همین دلی زیر بار نرفتم و کماکان به کار خود ادامه می‌دهم.


وی افزود: انگیزه او از دادن چنین حکمی این است که چند ماه پیش با نظر مظاهری قرار بود یک واحد تحقیقاتی در دانشگاه آزاد واحد خوراسگان ایجاد شود که من به دلیل کمبود فضا با این پیشنهاد موافقت نکردم. واقعا دانشگاه فضای آموزشی لازم را نداشت و اساتید برای برگزاری کلاس با مشکل مواجه می‌شدند.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان تصریح کرد: من مسؤولیت 16 هزار دانشجو و یکهزار پرسنل دانشگاه را بر عهده دارم و نمی‌توانم به این راحتی و با یک حکم غیر قانونی از بار مسؤولیت شانه خالی کنم. تمام مسؤولان استان از قبیل استاندار، امام جمعه وسرپرست دانشگاه آزاد از من خواسته‌اند که با جدیت به کار خود ادامه دهم.


فروغی با بیان اینکه هدف آقای مظاهری ضربه زدن به رتبه بالای علمی دانشگاه خوراسگان است، گفت: دکتر میرزاده سرپرست دانشگاه آزاد در تماسی که با من داشت اعلام کرد که هیچ هماهنگی در این خصوص با من نشده است و شما با جدیت به کار خود ادامه دهید. من هم تا زمانی که حکم قانونی دریافت نکنم از جای خود تکان نخواهم خورد.


رییس منطقه اختیار تام در برکناری روسای دانشگاه دارد


همچنین محمد مهدی مظاهری رییس منطقه چهار دانشگاه آزاد به خبرنگار ایسنا در این خصوص، گفت: من فرصت زیادی برای پاسخگویی ندارم و فقط همین را می‌گویم که رییس منطقه اختیار تام در برکناری روسای دانشگاه دارد و حکم من در این خصوص کاملا قانونی بوده است.


همچنین دکتر احمد رضا مساح نیز که از سوی مظاهری به عنوان رییس دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان معرفی شده است حکم انتصاب خود را قانونی دانست و اظهارکرد: هیچ مشکل خاصی وجود ندارد و من هم اکنون در دانشگاه خوراسگان حضور دارم و بزودی کار خود را آغاز می‌کنم.


وی در پاسخ به این سوال که فروغی این حکم را غیر قانونی می‌داند و واکنش شما در این خصوص چیست؟ گفت: فروغی مشکل خاصی با این حکم ندارد و مطمئن باشید که حکم مظاهری کاملا قانونی است و با هماهنگی حمید میرزاده سرپرست دانشگاه آزاد چنین حکمی را صادر کرده است.

کلمات کلیدی: ماجرای برکناری روسای دانشگاهها، برکناری رییس دانشگاه آزاد، دانشگاه آزاد واحد خوراسگان، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان

آمار بازدید: 1351 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image