ارتباط مستقیم با 30713 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی مقتدایی: مجلس و کمیسیون آموزش از دو دانشگاه تفکیک شده علوم پزشکی حمایت می‌کند (29 شهریور 92)

مقتدایی: مجلس و کمیسیون آموزش از دو دانشگاه تفکیک شده علوم پزشکی حمایت می‌کند (29 شهریور 92)

یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت مجلس و اعضای این کمیسیون از دو دانشگاه تفکیک شده علوم پزشکی تهران و ایران اظهار کرد: اعضای کمیسیون آموزش پینشهادات خود را در جهت رفع موانع در اصلاح بودجه 92 ارائه می‌کند.


عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به تصویب تفکیک دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: متاسفانه ما در سال‌های اخیر شاهد برخی تصمیم‌گیری‌های سلیقه‌ای و شتاب‌زده بوده‌ایم که هراز گاهی در عرصه آموزش عالی کشور رخ می‌دهد.


وی ادامه داد: این که یک دانشگاه در دانشگاه دیگر ادغام شود و در مدت کوتاهی بعد از آن با تغییر وزیر مجددا مستقل شود پدیده‌ای است که تقریبا جمع زیادی از دانشگاهیان کشور را گلایه‌مند کرده است. البته در این خصوص خوشبتخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان نهاد تصمیم‌گیرنده و قانونی که می‌تواند تصمیم‌سازی کند به موضوع ورود پیدا کرد و استقلال دو دانشگاه مجددا به آنها بازگرداننده شد.


این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطر نشان کرد: همه باید کمک کنند تا ساختارهای مربوط به این دو دانشگاه که از دانشگاه‌های مهم کشور محسوب می‌شوند و در حوزه علوم پزشکی فعال هستند به نحو شایسته اداره شده و مشکلات به خوبی مرتفع و موانع از سر راه پیشرفت این دو دانشگاه برداشته شود.


مقتدایی با بیان اینکه کمیسیون آموزش مجلس آمادگی لازم برای برداشتن موانع را دارد، تصریح کرد: اعضای کمیسیون تلاش می‌کنند تا تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی با قوت بیشتری مورد حمایت قرار بگیرد.


وی همچنین بیان کرد: به نظر می‌رسد با توجه به اینکه در حال حاضر موضوع اصلاح بودجه 92 در کمیسیون مربوطه مجلس در حال بررسی است، ما نیز می‌توانیم پیشنهادات خود را در این خصوص در جهت رفع موانع احتمالی ارائه کنیم.


نماینده مردم اصفهان در مجلس خاطر نشان کرد: توصیه ما به مجموعه دولت این است که به خصوص در بودجه سال 93 که در آینده‌ای نزدیک به مجلس ارائه می‌شود بیش‌بینی‌های لازم را داشته باشد و تا آن زمان مجلس و کمیسیون آموزش و تحقیقات آمادگی همکاری برای رفع موانع پیش روی این دو دانشگاه را دارند.


مقتدایی با تاکید بر مدیریت صحیح بر تفکیک این دو دانشگاه گفت: اگر مدیریت صحیحی بر تفکیک این دو دانشگاه انجام شود، با توجه به تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی و حمایت مجلس ان‌شاءالله مشکلی پیش نخواهد آمد.


این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: در ماه‌ها‌ی اخیر با توجه به برخی تحولات و نابسامانی‌های صورت گرفته در روند این دو مجموعه مهم نقصان‌هایی ایجاد شده که بخشی از آن در نتیجه تغییرات مدیریتی و ساختاری است و نهایتا در چند ماه آینده نیز دامنه آن ادامه خواهد داشت.


مقتدایی در پایان گفت: توقع و انتظار از مدیریت‌های اجرایی این دو نهاد این است که با سرعت بیشتری تلاش کنند تا ساماندهی بر کار این دو دانشگاه انجام شود و رکود ایجاد شده به سرعت مرتفع گردد.

کلمات کلیدی: دانشگاه تفکیک شده، علوم پزشکی، دانشگاه ایران، دانشگاه تهران، علوم پزشکی تهران و ایران

آمار بازدید: 253 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image