ارتباط مستقیم با 30644 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دانش آموزی انتقاد از بی‌توجهی به درس هنر در مدارس (بهمن 90)

انتقاد از بی‌توجهی به درس هنر در مدارس (بهمن 90)

انتقاد از بی‌توجهی به درس هنر در مدارس

استاد دانشگاه و مراکز تربیت معلم با اشاره به ضرورت توجه به هنر نمایشی در مدارس با بیان اینکه بی توجهی به درس هنر در مدارس به سیاست گذاری کلان آموزش و پرورش برمی گردد گفت: بدلیل همین غلط انگاری، زمان کمی به این درس در برنامه درسی اختصاص یافته است


به گزارش مهر دکتر حسن دولت آبادی با اشاره به اهمیت هنر نمایشی در آموزش گفت: این موضوع در مدارس یک ضرورت است و من فکر می کنم عالی ترین هنر در آموزش و پرورش "هنر نمایش" است چراکه بسیاری از مشکلات رفتاری دانش آموزان که در کودکی و بزرگسالی در میان افراد جامعه بروز می کند به دلیل اشکال نمایشی در مدارس است.

وی با بیان اینکه بهترین شکل رفتاری برای دانش آموزان در نمایش شکل می گیرد، بیان کرد: نمایش می تواند به کودک اعتماد به نفس بدهد و رفتارهای درست را الگوسازی کند اما متاسفانه هیچکدام از ما در کودکی با نمایش بزرگ نمی شویم و به جای آن در بزرگسالی آن را با رفتارهای خشن و تند و نابهجار ارائه می دهیم.

این استاد دانشگاه و مراکز تربیت معلم افزود: شاید یکی از دلایل عدم موفقیت ما در فعالیتهای گروهی هم همین باشد چرا که بسیاری از صاحب نظران معتقدند که کودک را می توان از نوع همکاری و تحرکش در بازی شناسایی کرد که هنر نمایشی جزو همین بازی هاست و به راحتی توانایی کودک را نشان می دهد.

دولت آبادی درباره اینکه چرا هنوز در ایران درس هنر جدی گرفته نمی شود، گفت: این موضوع به سیاست گذاری کلان آموزش و پرورش برمی گردد و بدلیل غلط انگاری اهمیت درس هنر و تعیین زمان کم در برنامه درسی معلمان بدرستی نمی توانند به آن بپردازند.

وی با اشاره به اینکه معلمان علاقه ویژه ای به آموزش هنر دارند، اظهار کرد:باید برای والدین دانش آموزان این نکته را تبیین کرد که هنر نمایش یک ابزار کارآمد در امر تعلیم و تربیت است؛ البته این تبیین در صورتی امکان پذیر است که پیش تر معلمان و متولیان امر آموزش به این باور رسیده باشند؛ بر همین اساس والدین می توانند به وسیله کتابهای موجود در بازار و به کمک نمایش برای هر موضوع تعلیمی، خودشان شکل اجرایی یا شکل روایی پیدا کنند و کودک را به کارآمدترین شکل ممکن هدایت کنند.

این استاد دانشگاه و مراکز تربیت معلم افزود: به طور کلی آثار نمایشی که برای کودک تولید می شود جنبه آموزشی و تربیتی دارد و وجود هنر نمایش در مدارس امر بدیهی است.

دکتر دولت آبادی با تقسیم هنر همایش به سه نوع نمایشی که کودک برای کودک بازی می کند، نمایشی که بزرگسال برای کودک اجرا می کند و نمایشی که کودک برای بزرگسال اجرا می کند، گفت: هر سه شکل این نمایش جنبه آموزشی برای کودک دارد و بنده معتقدم این هنر تاثیرگزاری فراوانی دارد و وجود آن در مدارس حتمی و لازم است.
کلمات کلیدی: درس هنر، هنر ، مدارس، بی توجهی، آموزش و پرورش، هنر نمایش، آثار نمایشی

آمار بازدید: 1338 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image