ارتباط مستقیم با 30667 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی دانشگاه‌های کم‌هزینه خارجی هدف دانشجویان کم‌درآمد چینی (26 شهریور 92)

دانشگاه‌های کم‌هزینه خارجی هدف دانشجویان کم‌درآمد چینی (26 شهریور 92)

با ارائه رشته‌های آموزشی کم‌هزینه از سوی برخی دانشگاه‌ها و کالج‌های اروپایی و آسیایی از این پس تحصیل در خارج دیگر مختص فرزندان خانواده‌های ثروتمند چینی نخواهد بود بلکه جوانان قشر کم‌درآمد این کشور نیز فرصت ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارجی را پیدا خواهند کرد.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزایش تعداد دانشجویان چینی از خانواده‌های طبقه کارگری که برای ادامه تحصیل به خارج از کشور می‌روند، نشان از گرایش جوانان چینی برای تحصیل در رشته‌های آموزشی کم‌هزینه‌تر در دانشگاه‌های خارجی دارد.


بنا بر گزارش رسمی که سال گذشته میلادی (2012) از سوی آکادمی علوم اجتماعی چین منتشر شد در سال 2010 میلادی 34 درصد دانشجویانی که در خارج از چین تحصیل می‌کردند، عضو خانواده‌های طبقه کارگری و قشر کم‌درآمد بوده‌اند در حالی که این رقم در سال 2009 میلادی تنها دو درصد بوده است.


با این حال تحصیل در کشورهایی نظیر آمریکا، انگلیس و استرالیا که سالانه حدود 30 الی 40 هزار دلار هزینه دربردارد و هنوز گران‌قیمت‌ترین کشورهای از نظر تحصیلات تکمیلی هستند برای بسیاری از دانشجویان خانواده‌های کم‌درآمد چین رویایی دست‌نیافتنی است.


به این ترتیب رشته‌های کم‌هزینه در برخی از کشورهای اروپایی و آسیایی که سالانه بیش از 16 هزار و 340 دلار هزینه ندارد، آنها را به نخستین گزینه انتخابی برای ادامه تحصیل جوانان خانواده‌های کم‌درآمد چین تبدیل کرده است.


به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتی ورلد نیوز، یک موسسه مشاوره دانشجویی برای دانشجویان چینی در کشورهای شمال اروپا اعلام کرد: این موسسه در سال 2012 میلادی زمینه تحصیل 220 دانشجوی چینی را در دانشگاه‌های کشورهای شمال اروپا فراهم کرده و در سال 2013 میلادی نیز 270 دانشجوی دیگر از این خدمات بهره‌مند خواهند شد.


این موسسه اعلام کرد: بسیاری از این دانشجویان از خانواده‌های کم‌درآمدی هستند که عمدتا به دلیل پایین بودن هزینه تحصیل در کشورهای شمال اروپا، دانشگاه‌های این کشورها را انتخاب کرده‌اند چرا که دانشگاه‌های بسیاری از کشورهای شمال اروپا نظیر دانمارک، سوئد و هلند شهریه‌های بسیار اندکی دارند. همچنین برخی کشورها نظیر فنلاند و نروژ نیز از دانشجویان شهریه‌ای دریافت نمی‌کنند.

کلمات کلیدی: دانشگاه‌های کم‌هزینه خارجی، دانشجویان کم‌درآمد چینی، رشته‌های آموزشی کم‌هزینه، کالج‌های اروپایی و آسیایی

آمار بازدید: 245 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image