ارتباط مستقیم با 30632 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار کارشناسی ارشد 3 رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه صنعتی اراک ایجاد شد (23 شهریور 92)

3 رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه صنعتی اراک ایجاد شد (23 شهریور 92)

رئیس دانشگاه صنعتی اراک از ایجاد 3 رشته جدید کارشناسی ارشد در این دانشگاه خبر داد.


عباس پاک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: شورای گسترش وزارت علوم موافقت خود را با ایجاد سه رشته جدید در مقطع تحصیلات تکمیلی این دانشگاه اعلام کرده است.

وی تصریح کرد: اخیراً شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم با ایجاد و پذیرش دانشجو در رشته‌های مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی، مهندسی برق گرایش قدرت و فیزیک در حالت جامد در دانشگاه صنعتی اراک موافقت کرده است.

رئیس دانشگاه صنعتی اراک ادامه داد: با این مصوبه تعداد رشته مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد به پنج مورد و تعداد دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی به دو برابر افزایش پیدا کرده است.

به گفته وی، پیگیری اخذ مجوز برای سایر رشته‌های تحصیلات تکمیلی شامل مهندسی انرژی، مهندسی محیط زیست و مهندسی پزشکی گرایش بیو‌مکانیک در این دانشگاه صورت گرفته است.

پاک در ادامه توسعه راهبردی تحصیلات تکمیلی را از مهم‌ترین اولویت‌های این دانشگاه دانست و اضافه کرد: از جمله سیاست‌های کلان این دانشگاه با توجه به چشم‌انداز 1404 کشور و منویات مقام معظم رهبری توسعه پایدار در راستای نیاز منطقه و استان است که با تنظیم سند توسعه راهبردی، پیگیری‌های اختصاصی و ایجاد پردیس دانشگاه صنعتی اراک در منطقه شهری و نیز ایجـاد چنـد رشته در مقاطع کارشناسی ارشد دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: این اقدامات پس از تصویب در شورای دانشگاه به منظور اخذ مجوزهای لازم به وزارت علوم و ادارات، ارگان‌ها و نهادهای ذی‌صلاح ارسال شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی اراک افزود: براساس استانداردها در کشور به ازای هر 20 دانشجو یک عضو هیئت علمی منظور می‌شود که در دانشگاه صنعتی اراک 23 عضو هیئت علمی ثابت وجود دارد و مراحل جذب 25 هیئت علمی جدید فراهم شده که امسال محقق خواهد شد.

پاک ادامه داد: علاوه بر سوق دادن تحصیلات به سمت کارشناسی ارشد و دکترا، این دانشگاه گامی موثر در راستای ارتباط صنعت و دانشگاه برداشته و برای تربیت نیروهای کارآمد و مورد نیاز صنعت استان در دانشگاه نیز ساختار‌سازی نوینی صورت داده است.

وی با بیان اینکه به دلیل وجود بخش صنعت و اقتصاد در این استان فعالیت دانشگاه صنعتی ضروری است، ادامه داد: در همین زمینه ایجاد معاونت اختصاصی پژوهشی و فناوری از مهم‌ترین برنامه‌ها در راستای توسعه پژوهش در دانشگاه و استان محسوب می‌شود که مورد توجه قرار گرفته است.

پاک با اشاره به برگزاری جلسات مشترک دانشگاه‌ها و صنایع گفت: این جلسات بستر مناسبی برای نیازسنجی و رفع نیاز استان و کشور در بخش صنعت است.

کلمات کلیدی: رشته کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی اراک، رشته جدید کارشناسی ارشد، مقطع تحصیلات تکمیلی، رشته مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی، مهندسی برق گرایش قدرت، فیزیک در حالت جامد

آمار بازدید: 512 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image