ارتباط مستقیم با 30646 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی کاهش رتبه جهانی دانشگاه‌های مالزی (23 شهریور 92)

کاهش رتبه جهانی دانشگاه‌های مالزی (23 شهریور 92)

رتبه جهانی دانشگاه‌های مالزی که این روزها کمتر دانشجوی ایرانی به خود می‌بینند، کاهش یافته است.


به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در مالزی، تازه‌ترین رتبه‌بندی QS دانشگاه‌های جهان (QS World University Rankings) نشان می‌دهد که امسال تنها دانشگاه مالایا (یو.ام) در جمع 200 دانشگاه برتر جای دارد و البته رتبه جهانی این دانشگاه با 11 پله سقوط از 156 در سال گذشته به 167 در سال جاری رسیده است.



در همین حال تنها هفت دانشگاه برتر مالزی در جمع 800 دانشگاه برتر جهان قرار دارند که این دانشگاه‌ها عبارت هستند از یوام، یوکی‌م، یو‌اس‌ام، یو‌تی‌ام، یوپی‌ام، دانشگاه بین‌المللی اسلامی مالزی و یو‌آی‌تی‌ام.



دانشگاه یوتی‌ام تنها دانشگاه مالزیایی است که در رتبه‌بندی جدید شاهد بهبود رتبه خود از 358 در سال گذشته به 355 در سال جاری بوده است.



دانشگاه یوکی‌ام با هشت پله سقوط در رتبه 269 و یو‌اس‌ام با 29 پله سقوط در رتبه 355 قرار گرفتند و این در حالی است که دانشگاه یو‌پی‌ام که در رتبه‌بندی سال گذشته در مکان 360 بود امسال به رتبه 411-420 سقوط آزاد کرده است.



موسسه QS در گزارش خود عنوان کرده است که دانشگاه‌های مالزی تحقیق‌های سایت شده کمتری تولید کرده‌اند و این در حالی است که در این دانشگاه‌ها کیفیت آکادمیک بالا بوده و فارغ‌التحصیلان آنها قابلیت جذب شدن در بازار کار را دارا هستند.



این گزارش در حالی منتشر می‌شود که به دلیل مشکلات متعدد شمار دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی مالزی کاهش چشمگیری داشته است.


کلمات کلیدی: کاهش رتبه جهانی دانشگاهها، دانشگاه‌های مالزی، تحصیل در دانشگاه‌های مالزی، رتبه جهانی دانشگاه‌های مالزی، تازه‌ترین رتبه‌بندی QS دانشگاه‌های جهان، دانشگاه مالزیایی

آمار بازدید: 299 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image