ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه بهبود جایگاه دانشگاه‌های آسیایی در رتبه‌بندی جدید «کیو اس» (20 شهریور 92)

بهبود جایگاه دانشگاه‌های آسیایی در رتبه‌بندی جدید «کیو اس» (20 شهریور 92)

در آخرین رتبه‌بندی سال تحصیلی 2014 – 2013 میلادی که از سوی موسسه اعتبارسنجی «کیو اس» (QS) اعلام شد،‌ مشاهده تعداد زیاد دانشگاه‌های آسیایی در جمع 50 دانشگاه برتر جهان، قابل توجه و برای کشورهای آسیایی امیدوارکننده است.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این فهرست که به تازگی منتشر شده، شاهد حضور 800 دانشگاه برتر جهان در سال جاری میلادی (2013) هستیم که در مقایسه با سال 2012 میلادی 100 دانشگاه بیشتر به آن افزوده شده است.


در این رده‌بندی شش شاخص در نظر گرفته شده که این شاخص‌ها شامل اعتبار دانشگاهی (40 درصد)،‌ اعتبار کارکنان (10 درصد) نسبت دانشجویان به استاد (20 درصد)، میزان پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌های دانشکده (20 درصد)، شمار دانشجویان بین‌المللی (5 درصد) و هیئت علمی بین‌المللی (5 درصد) هستند.


به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی «ایشین ساینتیست»، در این رده‌بندی دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) ضمن قرار گرفتن در رتبه 24 جهان، با یک پله ترقی، نسبت به سال گذشته میلادی در آسیا رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.


دانشگاه فنی «نان‌یانگ» سنگاپور نیز با شش پله صعود و قرارگیری در رتبه 41 جهان، سریعترین رشد در میان دانشگاه‌های آسیایی را داشته است.


علاوه بر این، در رده‌بندی موسسه «کیو اس» «دانشگاه هنگ‌کنگ» ضمن قرار گرفتن در رتبه 26 جهان،‌ در آسیا رتبه دوم را به خود اختصاص داده است که به دنبال آن دانشگاه‌های «توکیو» با رتبه 32 جهان، «دانشگاه ملی سئول» با رتبه 35 جهانی و «دانشگاه چینی هنگ‌کنگ»‌ با رتبه 39 جهان به ترتیب در رده‌های سوم تا پنجم آسیا قرار گرفته‌اند.


در فهرست 50 دانشگاه برتر جهان همچنین «دانشگاه پکن» در رتبه 46 و «دانشگاه سینگهوا» چین در رتبه 48 جهان قرار گرفته‌اند.


از 10 دانشگاه برتر جهان در این فهرست، در مجموع شش دانشگاه از ایالات متحده و چهار دانشگاه از انگلیس حضور دارند.


در عین حال از نکات جالب توجه در رده‌بندی اخیر، نوسان کمتر رتبه دانشگاه‌ها است.در رده بندی سال تحصیلی 2014-2013، میانگین جابه‌جایی رتبه دانشگاه‌ها کمتر از 3.5 رتبه اعلام شده در حالی که این رقم در رده‌بندی اعلامی سال گذشته 4.6 رتبه اعلام شده بود.

کلمات کلیدی: بهبود جایگاه دانشگاه‌های آسیایی، دانشگاه‌های آسیایی، رتبه بندی جهانی دانشگاه‌های آسیایی، وضعیت علمی دانشگاه‌های آسیایی

آمار بازدید: 271 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image