ارتباط مستقیم با 30670 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش تولید نانوذراتی برای ذخیره‌سازی داده‌ها در حسگر و خازن‌ها (19 شهریور 92)

تولید نانوذراتی برای ذخیره‌سازی داده‌ها در حسگر و خازن‌ها (19 شهریور 92)

پژوهشگران مرکز رشد پارک علم و فناوری سمنان نانو پودر تیتانات را به منظور ذخیره‌سازی داده‌ها در خازن‌ها و سنسورهای گازی تولید کردند.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، پژوهشگران مرکز رشد پارک علم و فناوری سمنان نانو پودر تیتانات را به منظور ذخیره سازی داده‌ها در خازن‌ها و سنسورهای گازی تولید کردند.

امین یوردخانی مجری این طرح، تیتانات باریم را یکی از مهم‌ترین مواد فروالکتریک دانست و گفت: این مواد دارای دی الکتریک بالا و اتلاف انرژی کم و خاصیت پیزوالکتریکی است.

وی با تاکید بر اینکه این ماده در فتوالکترودها، تراشه‌های خازن چند لایه، سوئیچ‌های پیزوالکتریک، مبدل‌ها و سنسورهای گاز به کار برده می‌شود، اظهار داشت: برای تولید این محصولات نیاز به پودرهایی با خلوص بالا، ترکیب شیمیایی همگن و اندازه ذرات مناسب است از این رو اقدام به تولید نانو پودر تیتانات باریم کردیم.

یوردخانی با تاکید بر اینکه تولید پودر تیتانات باریم مشکل است، تصریح کرد: پیش ماده‌های پودر تیتانات باریم نسبت به اکسیداسیون بسیار حساس هستند و از این رو تهیه و تولید این ماده با مشکلاتی همراه است.

وی از تولید آزمایشگاهی نانو پودر تیتانات باریم خبر داد و یادآور شد: این نانو پودر به روش تلفیقی هم رسوبی و سل- ژل در اندازه 50 تا 80 نانو متر تولید کردیم.

مجری طرح با بیان اینکه این نانو پودر برای ذخیره سازی داده‌ها به کاربرده می‎شود، افزود: از این ماده می‌توان در تولید خازن‌های غیرخطی و ذخیره سازی اطلاعات در سنسورها استفاده کرد.

کلمات کلیدی: تولید نانوذرات، ذخیره‌سازی داده‌ها، حسگر و خازن‌ها، پژوهشگران مرکز رشد پارک علم و فناوری سمنان، نانو پودر تیتانات، ذخیره‌سازی داده‌ها در خازن‌ها، سنسورهای گازی؛ نانو، کاربردهای علم نانو، آشنایی با علم نانو

آمار بازدید: 387 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image