ارتباط مستقیم با 30649 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی منابع تکراری و دشوار موجب سرخوردگی دانشجویان پزشکی شده است (19 شهریور 92)

منابع تکراری و دشوار موجب سرخوردگی دانشجویان پزشکی شده است (19 شهریور 92)

معاون آموزشی بیمارستان امیراعلم با اشاره به کاهش انگیزه دانشجویان علوم پزشکی، گفت: با توجه به دلزدگی پزشکان عمومی و همچنین به منظور تربیت، آموزش بهتر و داشتن مهارت بالینی دانشجویان پزشکی باید درصدد تغییر طرح درسی و بازنگری آن باشیم که متاسفانه این موضوع مورد مخالفت اساتید به دلیل تغییر یافتن جایگاهشان قرار گرفت.




دکتر مهرداد حسیبی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، در خصوص شیوه پذیرش دانشجویان رشته پزشکی، اظهارداشت: با توجه به اینکه رشته پزشکی شاخه‌های مختلفی را به خود اختصاص داده است، در کنار آن برخی از افراد توان فیزیکی کافی برای رشته پذیرش شده ندارند، بنابراین انجام تست‌های سلامت برای دانشجویان رشته پزشکی از بدو ورود به دانشگاه لازم است.



وی با بیان اینکه افراد علاقه‌مند به رشته‌های پزشکی باید با توجه به روحیه و توان فیزیکی خود این رشته را انتخاب کنند، افزود: علاوه بر شناخت فرد از خود، دانشجویان پذیرش شده رشته پزشکی باید از لحاظ شرایط روحی و روانی مورد ارزیابی قرار گیرند و از همان بدو ورود خود به دانشگاه دارای پرونده سلامت باشند.



وی با اشاره به اینکه شناخت نسبت به رشته پزشکی باید قبل از پذیرش در این رشته کسب شود، اظهارداشت: درآمد اندک پزشکان عمومی، فشار درسی وارده بر دانشجویان موجب سرخوردگی و کاهش انگیزه در آنان می‌شود، بنابراین مسولین آموزش و پرورش از زمان دبیرستان موظف به دادن اطلاعات و شناخت لازم نسبت به این رشته به دانش‌آموزان هستند.



این دانشیار بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه به رفرنس‌های ارایه شده رشته پزشکی و بازنگری نسبت به آن اشاره کرد و گفت: رفرنس‌های داخلی برای دانشجویان پزشکی در تمامی مقاطع یکسان و مشابه است، به گونه‌ای که کتاب هاریسون منبع اصلی رشته پزشکی در تمامی مقاطع تحصیلی است که این کتاب برای دانشجویان این رشته و انترن‌ها در مقایسه با رزیدنت‌ها بسیار سنگین و وسیع خواهد بود.



حسیبی در پایان با بیان اینکه استفاده از رفرنس مشابه و دشوار همچون "هاریسون" دلزدگی، سرخوردگی و نداشتن مهارت بالینی پس از فارغ التحصیل شدن دانشجویان پزشکی عمومی را به دنبال دارد، تاکید کرد: برای تربیت، آموزش بهتر و داشتن مهارت بالینی دانشجویان پزشکی باید درصدد تغییر طرح درسی و بازنگری آن باشیم که متاسفانه این موضوع مورد مخالفت اساتید به دلیل تغییر یافتن جایگاهشان قرار گرفت، اما نباید به آسانی از کنار این مساله عبور کرد.


کلمات کلیدی: منابع تکراری و دشوار، سرخوردگی دانشجویان پزشکی، دانشجویان پزشکی، منابع پزشکی، مراجع علم پزشکی، کاهش انگیزه دانشجویان علوم پزشکی، دلزدگی پزشکان عمومی، مهارت بالینی دانشجویان پزشکی، پزشکی

آمار بازدید: 280 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image