ارتباط مستقیم با 30681 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه نیاز دانشگاه‌ها به منابع الکترونیکی با ارتقای علم دو چندان شده است

نیاز دانشگاه‌ها به منابع الکترونیکی با ارتقای علم دو چندان شده است

رییس دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه نیاز دانشگاه‌ها به منابع الکترونیکی با توجه به ارتقای علم و افزایش تحصیلات تکمیلی دو چندان شده است، گفت: این در حالیست که دسترسی بیش از 95 درصد از دانشگاه‌های استان به منابع الکترونیکی به علت مشکلات اقتصادی قطع شده است.




به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه چهارمحال و بختیاری، اسماعیل اسدی در نشستی در نشست با مجمع نمایندگان استان، با اشاره به اخذ مجوز پردیس این دانشگاه، افزود: این دانشگاه برای 12 رشته کارشناسی ارشد و سه رشته تخصصی مجوز اخذ کرده است.



وی به کمبود اعتبارات دانشگاه شهرکرد اشاره کرد و گفت: این دانشگاه در بخش اعتبارت با مشکلات زیادی مواجه شده است، به گونه‌ای که با توجه به افزایش اعتبار چند میلیاردی این دانشگاه در سال جاری متاسفانه از لحاظ کار اجرایی نسبت به سال گذشته در سطح پایین‌تری قرار دارد.



وی با تاکید برضرورت اهمیت دسترسی دانشگاه به منابع الکترونیک، خاطرنشان کرد: نیاز دانشگاه‌ها به منابع الکترونیکی با توجه به ارتقای علم و افزایش تحصیلات تکمیلی دوچندان شده است.



اسدی از نمایندگان استان تقاضای تخصیص بودجه متمرکز برای خرید این منابع کرد.



وی کمبود خوابگاه مناسب برای دانشجویان دختر را ازمهم‌ترین مشکلات این دانشگاه برشمرد و افزود: باتوجه به اینکه مراکز آموزش عالی در آستانه بازگشایی است و بیش از 250 دانشجوی خوابگاهی دختر که با ضریب مسافت بالای 120 کیلومتر در لیست دانشجویان خوابگاهی هستند، مشکل خوابگاه این دانشگاه هنوز رفع نشده است.



وی اظهارکرد: با توجه به اینکه عدم تامین خوابگاه مناسب برای دانشجویان مشکلات اخلاقی، سیاسی و امنیتی را به همراه دارد باید در راستای رفع این مشکل سریعتر اقدام شود.



اسدی اعتبارات عمرانی دانشگاه را بسیار ناچیز برشمرد و افزود: در سال گذشته برای 14 پروژه سنگین تنها 11 درصد اعتبار تخصیص داده شد که با این مبلغ ناچیز نمی‌شود، کاری انجام داد.



وی سه شاخصه استاد، میزان پژوهش و آموزش را در کیفیت آموزش مهم برشمرد و گفت: در حال حاضر 280 نفر به صورت تمام وقت اعضای هیات علمی این دانشگاه هستند که ازاین تعداد 21 نفر صرفا مربوط به دانشکده هنر هستند و بیش از 90 درصد از اساتید، استادیار و بالاتر از مقام استاد یار هستند که در کشور منحصر به فرد است.



اسدی خروجی سرانه هیات علمی این دانشگاه را از شاخص متوسط کشوری بالاتر دانست و افزود: 65 درصد از دانشجویان ارشد و 80 درصد از دانشجویان کارشناسی این دانشگاه به مقاطع بالاتر دست یافته‌اند.



وی با تاکید بر اهمیت اسلامی شدن دانشگاه‌ها، افزود: در این راستا افدامات متعددی صورت گرفته است که اخذ مجوز دانشکده قران وحدیث از مهم ترین اقدامات انجام گرفته در این زمینه است.


کلمات کلیدی: نیاز دانشگاه‌ها به منابع الکترونیکی، ارتقای علم، اهمیت اسلامی شدن دانشگاه‌ها، منابع الکترونیکی، ارتقای علم و افزایش تحصیلات تکمیلی

آمار بازدید: 234 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image