ارتباط مستقیم با 30665 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار بورسیه افزایش ۵۷ درصدی کمک هزینه بورسیه دانشجویان غیر ایرانی (18 شهریور 92)

افزایش ۵۷ درصدی کمک هزینه بورسیه دانشجویان غیر ایرانی (18 شهریور 92)

مدیرکل دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم گفت: در سال‌های گذشته عملکرد بسیار خوبی در زمینه جذب دانشجویان غیرایرانی داشتیم و کمک هزینه بورسیه‌های غیر ایرانی با افزایش ۵۷ درصدی روبرو بوده است.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، عمادی مدیرکل دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم در نشست خبری گفت: قبلا از لفظ دانشجویان خارجی برای دانشجویان تحصیل‌کننده در ایران استفاده می‌کردیم که حالا این لفظ را به عبارت دانشجویان غیر ایرانی تغییر داده‌ایم.

وی افزود: جذب دانشجوی غیر ایرانی برای ما اهمیت زیادی دارد و این مسئله در رنکینگ دانشگاه‌ها بسیار مهم است.

عمادی در ادامه خاطرنشان کرد: تا پیش از انقلاب 356 دانشجوی غیر ایرانی در 13 دانشگاه کشور حضور داشتند که این آمار بعد از انقلاب در مقطعی به 126 نفر رسید اما در حال حاضر 15 هزار دانشجو از 68 کشور جهان در دانشگاه‌های کشورمان تحصیل می‌کنند.

مدیرکل دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم اذعان داشت: بر اساس برنامه پنجم توسعه باید سالانه 5 هزار دانشجوی غیر ایرانی شامل دو هزار دانشجوی بورسیه و 3 هزار دانشجوی غیر بورسیه جذب دانشگاه‌های ما شوند که در این راستا تفاهم‌نامه‌های جذب دانشجو با کشورهای متعددی امضاء کرده‌ایم که خوشبختانه در سال‌های گذشته عملکرد بسیار خوبی در این زمینه داشته‌ایم.

عمادی گفت: جذب دانشجویان غیر ایرانی نسبت به 7 سال گذشته رشد قابل توجهی داشته و همچنین از فروردین ماه سال 92 کمک هزینه دانشجویان بورسیه غیر ایرانی تا 57درصد افزایش یافته است که این آمار 300 درصد نسبت به سال 90 افزایش داشته است.

کلمات کلیدی: کمک هزینه بورسیه دانشجویان غیر ایرانی، کمک هزینه تحصیلی، بورسیه دانشجویان، دانشجویان غیر ایرانی، جذب دانشجویان غیرایرانی

آمار بازدید: 396 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image