ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی افزایش زنان دارای تحصیلات عالی در آلمان (17 شهریور 92)

افزایش زنان دارای تحصیلات عالی در آلمان (17 شهریور 92)

آمار منتشر شده از سوی «اداره آمار دولت فدرال آلمان» نشان می‌دهد در این کشور شمار زنانی که موفق به اخذ مدرک دکتری می‌شوند رو به افزایش است.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به رغم افزایش شمار زنان دارای مدرک دکتری در آلمان اما هنوز زنان درصد کمتری از آنان در فعالیت‌های تحقیقاتی و توسعه‌ای این کشور شرکت می‌کنند.


در این مطالعه شغلی که از سوی وزارت علوم و تحقیقات دولت فدرال آلمان انجام شده، افراد دارای تحصیلات عالی دکتری مورد بررسی قرار گرفتند.


نتایج حاصل از این مطالعه نشان می‌دهد سهم جمعیت کلی دارای مدرک دکتری شاهد رشد قابل توجهی بوده و از 10.5 درصد در سال 2001 میلادی به 13.2 درصد در سال 2011 میلادی رسیده است.


به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتی ورلدنیوز،‌ همچنین طی این بازه زمان زنان بیش از پیش مقطع دکتری را برگزیده‌اند که در این میان زنان زیر 45 سال حدود 41 درصد از دارندگان مدرک دکتری را در سال 2011 میلادی تشکیل می‌دهند و این رقم دو برابر افراد 55 سال و بالاتر است که 22 درصد از آنان دارای مدرک دکتری هستند.


در مجموع در سال 2011 میلادی در آلمان 752 هزار نفر دارای مدرک دکتری بوده‌اند که سهم زنان از این تعداد بدون در نظر گرفتن سن آنها، 31 درصد اعلام شده است.


این مطالعه همچنین نشان می‌دهد بیش از نیمی از دارندگان مدرک دکتری در سال 2011 میلادی هیچ‌گونه پیشینه دانشگاهی در خانواده‌های خود نداشته‌اند.


نکته جالب‌تر،‌ حضور قدرتمند زنان در رشته‌هایی است که تا پیش از این به صورت سنتی عمدتا عرصه حضور مردان بوده‌اند. این رشته‌ها شامل ریاضیات، انفورماتیک، علوم طبیعی و رشته‌های مهندسی هستند. با این حال زنان دارای مدرک دکتری در آلمان حضور کمرنگی در فعالیت‌های تحقیقاتی و توسعه‌ای دارند.


در سال 2011 میلادی از جمع 93 هزار محقق دارنده مدرک دکتری که زیر 65 سال سن داشتند، تنها یک چهارم را زنان تشکیل می‌دادند.

کلمات کلیدی: تحصیلات عالی در آلمان، زنان دارای تحصیلات عالی در آلمان، اداره آمار دولت فدرال آلمان، تحصیل در آلمان، دانشگاههای آلمان، تحصیل زنان در آلمان، گرفتن مدرک دکتری در آلمان

آمار بازدید: 321 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image