ارتباط مستقیم با 30744 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی مشکلات جدی کمبود اعتبارات در بخش سلامت / دانشگاه "ایران" در انتظار تصمیم روسای قوا (14 شهریور 92)

مشکلات جدی کمبود اعتبارات در بخش سلامت / دانشگاه "ایران" در انتظار تصمیم روسای قوا (14 شهریور 92)

وزیر بهداشت با اشاره به اصلاحیه بودجه و سهم سلامت از آن گفت: اصلاحیه بودجه در جهت افزایش اعتبارات نیست و متاسفانه در جهت کاهش است اما باید تلاش کنیم سهم اعتبارات سلامت بیشتر شود. متاسفانه دانشگاه های علوم پزشکی از سراسر کشور مشکل عمده شان کمبود اعتبارات است


به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی در حاشیه بازدید از آزمون دانشنامه تخصصی و فوق تخصصی پزشکی در محل دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، عمده مشکل کنونی وزارت بهداشت را کمبود اعتبارات برشمرد و گفت: متاسفانه دانشگاه های علوم پزشکی از سراسر کشور مشکل عمده شان کمبود اعتبارات است. در یک قلم 800 میلیارد تومان حق جذب بوده در یک دانشگاه که اصلا در بودجه دیده نشده است. دانشگاه باید از درآمد اختصاصی اش آن را پرداخت کند در حالی که درآمد اختصاصی باید صرف تعمیر و تجهیز بیمارستان و ارتقای خدمات شود و نتیجه اش این می شود که مردم ناراضی هستند.

وی درباره اصلاحیه بودجه و سهم سلامت از آن گفت: اصلاحیه بودجه در جهت افزایش اعتبارات نیست و متاسفانه در جهت کاهش است. به این دلیل که رقمی که دولت قبل پیش بینی کرده محقق نشده است و بیش از 30 درصد کاهش دارد. بنابراین اعتبارات در جهت کاهش است اما باید تلاش کنیم سهم اعتبارات سلامت بیشتر شود.

هاشمی یادآور شد: به هر حال مردم در امر سلامت هر روز با مشکلات متفاوتی مواجه هستند و امیدواریم اعتباراتی که پیش بینی شده در امر سلامت اگرچه کم است، حداقل محقق شود.

عدم پرداخت 10 هزار میلیارد تومان سهم وزارت بهداشت از هدفمندی یارانه ها در دو سال

وی درباره میزان کمبود اعتبارات خاطرنشان کرد: هرچه بتوانند اعتبار بدهند برای سلامت مفید است. پیش از این گفته شده بود که حداقل 10 درصد هدفمندی یارانه ها را به وزارت بهداشت می دهند. 10 درصد این میزان حدود 5 هزار میلیارد تومان و چون دو سال داده نشده تاکنون 10 هزار میلیارد تومان سهم وزارت بهداشت می شود از هدفمندی یارانه ها.

وزیر بهداشت افزود: دستگاهی مانند وزارت بهداشت با این تعداد ماموریت و تنها یک قلم اعتبارات خود را در ظرف دو سال دریافت نکند، چه اتفاقی می افتد. از زمانی که من وزارتخانه را تحویل گرفتم دانشگاهی نیست که کمتر از 50 میلیارد تومان بدهی داشته باشد. از سوی دیگر در آستانه سال تحصیلی و مهرماه هستیم و مشکلاتی داریم که باید حل شود.

وی گفت: مشکلات اعتباری آنقدر زیاد است که هر روز از یک دانشگاهی در کشور برای درخواست های خود به وزارت بهداشت می آیند و اینقدر مشکل است که اصلا خجالت می کشیم جلسه بگذاریم. منابع هم محدود است و امیدواریم که برخی ردیف ها را جابجا کنند تا مشکل حل شود.

برخی از پزشکان 12 تا 15 ماه حقوق نگرفته اند

هاشمی در پاسخ به این پرسش که حقوق پرسنل در برخی از دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز درمانی بهداشتی وابسته به آنها عقب افتاده است، گفت: بله در برخی از دانشگاه ها کارانه ها عقب افتاده است. البته حقوق پزشکان بیشتر عقب افتاده چون معمولا گفته می شود پزشکان وضع شان خوب است اما متاسفانه اینطور نیست و قاطبه پزشکان شرایط خوبی ندارند و در بعضی از موارد 12 تا 15 ماه حقوق نگرفته اند. برخی از پزشکان عمومی طرح پزشکان خانواده حقوق دریافت نکرده اند و همین موضوع اشکالاتی ایجاد کرده که ترک خدمت می کنند.

وی از خبرنگاران درخواست کرد که به وزارت بهداشت مهلت داده شود تا از حجم خبرهای ناامید کننده کم شود و افزود: این دولت یک ماه است کارش را آغاز کرده و دولت تدبیر و امید است. مردم انتظار دارند اما صبرشان از خبرنگاران بیشتر است. اما ما امیدواریم که به تدریج مشکلات حل شود.

وزیر بهداشت خطاب به خبرنگاران به شوخی گفت: ما چند تن از وزرا می گوییم شما خبرنگاران امان را بریده اید . هر روز به دنبال خبر خوش و کار جدید هستید در صورتی که ما در حال مطالعه و فکر هستیم تا با آرامش تصمیم بگیریم.

وی افزود: به هر حال می خواهند یک استاندار، یک معاون یا یک رئیس دانشگاه نصب کنند و این نیاز به آرامش و تفکر و مشاوره دارد.

تا 6 ماه پایان سال آرامشی در حوزه دارو ایجاد می شود

هاشمی درباره خبر خوش دارویی که از قول معاون غذا و دارو گفته شده است، خاطرنشان کرد: برخی تیتر زده اند که دارو در دو هفته به قیمت سال 91 باز می گردد که این طور نیست بلکه گفته شد که تا 6 ماه پایان سال آرامشی در حوزه دارو ایجاد می شود.

وی گفت: خبرنگاران می توانند به حوزه بهداشت و درمان کمک کنند. موجی ایجاد نکنید که بعد مطالباتی بوجود بیاید که واقعیت ندارد. مردم اگر فکر کردند که مسئولین به آنها راست نمی گویند اعتمادشان سلب می شود، آن وقت ممکن است مطلبی حقیقت داشته باشد و آن وقت کارایی ندارد.

موضوع انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران منتظر تصمیمات روسای قوا

وزیر بهداشت درباره موضوع انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: درباره دانشگاه ایران بارها صحبت کردیم و منتظر تصمیمات روسای قوا هستیم . طی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی اختیار در موضوع دانشگاه ایران واگذار شده است به وزیر بهداشت وقت . اما بعدا یکی بخشی از قوه قضاییه اشکال کرده اند که شورای عالی انقلاب فرهنگی نمی تواند اختیارات خود را تفویض کند و خودش باید راسا تصمیم بگیرد.

وی افزود: خوشبختانه پرونده دانشگاه ایران در وزارت بهداشت باز نیست. یک تصمیمی در فروردین ماه گرفته شده و ما هم در شروع کار بنا نداریم که وارد یک چالش جدید شویم و منتظر هستیم که رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه مشکل را حل کنند و هر آنچه قانون حکم کند ما تبعیت می کنیم و من هم اظهار نظر خاصی در این زمینه نداشتم.

کلمات کلیدی: کمبود اعتبارات در بخش سلامت، کمبود اعتبارات، بخش سلامت، انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران، وزیر بهداشت

آمار بازدید: 266 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image