ارتباط مستقیم با 30653 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی نابسامانی دانشگاه‌های خصوصی در بنگلادش (12 شهریور 92)

نابسامانی دانشگاه‌های خصوصی در بنگلادش (12 شهریور 92)

یک مقام دولتی در بنگلادش اعلام کرد: هفت دانشگاه جدید خصوصی این کشور که با حزب حاکم در ارتباط هستند در آستانه پایان کار دولت حاضر برای اخذ «تاییدیه آغاز فعالیت آموزشی»، انتظار می‌کشند.




به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ در شرایط کنونی که دولت حاضر بنگلادش روزهای پایانی خود را سپری می‌کند بسیاری براین باورند که شمار زیادی از موسسات آموزشی بنگلادش در بخش خصوصی دچار نابسامانی شده‌اند و در جذب دانشجو با مشکل مواجه هستند.



با این حال «نورالاسلام ناهید»، وزیر آموزش بنگلادش اظهار داشت که فرآیند تایید دانشگاه‌های خصوصی جدید در شرف انجام است. همچنین کارشناسان این وزارتخانه نیز اعلام کردند که فهرستی از هفت دانشگاه خصوصی را برای تایید به دفتر وزیر فرستاده‌اند.



کمیسیون اعتبارات دانشگاهی (UGC) و منابع وزارت آموزش بنگلادش دراین‌باره ادعا کردند که برخی از حامیان دانشگاه‌های پیشنهادی دارای ارتباطات سیاسی هستند.



به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتی ورلد نیوز، بنا بر مستندات مقامات کمیسیون اعتبارات دانشگاهی (UGC)، همسر وزیر کشور بنگلادش «دانشگاه جهانی» در ناحیه «جالوکاتی» را برای تایید معرفی کرده است.



همچنین در پشت پرده معرفی دانشگاه «شیخ فضیلت النساء» در ناحیه «جمال‌پور» نیز رهبر سابق یکی از احزاب سیاسی این کشور قرار دارد. پنج دانشگاه دیگر نیز عمدتا از سوی تجاری حمایت می‌شوند که دارای ارتباطات سیاسی هستند.



در همین حال کارشناسان آموزشی از این اقدام دولت به عنوان یک اقدامی به شدت نگران‌کننده یاد کرده و تاکید دارند که افزایش تعداد دانشگاه‌های خصوصی، سبب کاهش استانداردهای آموزشی در کشور می‌شود.



آنها مدعی شدند دولت در حالی به دنبال تایید دانشگاه‌های جدید است که بسیاری از دانشگاه‌های خصوصی به دلیل فقدان یک سیستم نظارتی مناسب از سوی کمیسیون اعتبارات دانشگاهی و وزارت آموزش در حال نقض قوانین دانشگاه‌های خصوصی مصوب سال 2010 میلادی هستند.



این کارشناسان افزودند: تعدادی از دانشگاه‌هایی که به صورت غیرقانونی اقدام به تاسیس دانشکده کرده‌اند در حال نقض قوانین هستند در حالی که کشمکش میان صاحبان آنها نیز به فعالیت‌های علمی و دانشگاهی لطمه می‌زند.


کلمات کلیدی: نابسامانی دانشگاه‌های خصوصی، دانشگاههای بنگلادش، دانشگاه‌های خصوصی، دانشگاه‌های خصوصی بنگلادش، دانشگاههای خارجی، تحصیل در دانشگاههای خصوصی بنگلادش

آمار بازدید: 281 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image