ارتباط مستقیم با 30631 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی تشکیل سازمان امور دانشجویان در وزارت بهداشت/ توجه فوری به مشکلات اعتباری حوزه دانشجویی (12شهریور 92)

تشکیل سازمان امور دانشجویان در وزارت بهداشت/ توجه فوری به مشکلات اعتباری حوزه دانشجویی (12شهریور 92)

معاون دانشجویی فرهنگی وزارت بهداشت گفت: تشکیل سازمان دانشجویان وزارت بهداشت می تواند با تجمیع حوزه‌ها و واحدهای مرتبط با دانشجویان در حوزه دانشجویی و فرهنگی بهتر عمل کند و دانشجویان در پیگیری مطالبات خود دیگر دچار سردرگمی نخواهند شد.


دکتر محمدحسین آیتی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری اجلاس معاونان دانشجویی فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی کشور با حضور دکتر هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: موارد متعددی از سوی معاونین دانشجویی و فرهنگی دانشگاهها، به عنوان افرادی که از نزدیک درگیر با امور دانشجویان هستند، مطرح شد که امیدواریم با اجرایی کردن آنها در جهت بهبود وضعیت دانشجویان و فضای فرهنگی موجود در دانشگاهها گام برداریم.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت، جایگاه و نقش تاثیرگذار حوزه دانشجویی و فرهنگی در رسیدگی به مطالبات دانشجویان و ارتقاء وضع معیشتی آنها و نیز در تعلیم و تربیت صحیح دانشجویان براساس الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت یکی از دغدغه های اصلی معاونان بود.

آیتی متناسب سازی ساختار معاونت دانشجویی و فرهنگی در ستاد و دانشگاهها با وظایف محوله و تاکید بر حفظ روحیه نشاط، امید و پویایی در دانشجویان را از دیگر خواسته های مدیران این حوزه برشمرد.

وی افزود: در این راستا مشارکت حداکثری دانشجویان در مراکز تصمیم‌گیری با رعایت اصل حفظ آرامش فضای دانشگاهها برای رشد و توسعه علمی مورد تاکید قرار گرفت.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت تاکید کرد: ضرورت تشکیل سازمان دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا تجمیع تمام حوزه‌ها و واحدهای مرتبط با دانشجویان در حوزه دانشجویی و فرهنگی یکی از مهمترین خواسته های معاونان بود. تشکیل سازمان دانشجویان وزارت بهداشت می تواند با تجمیع حوزه‌ها و واحدهای مرتبط با دانشجویان در حوزه دانشجویی و فرهنگی بهتر عمل کند و دانشجویان عزیز در پیگیری مطالبات خود دیگر دچار سردرگمی نخواهند شد.

وی یادآور شد: حمایت از تامین خوابگاه مناسب برای دانشجویان و ضرورت نظارت و مدیریت بر خوابگاهها توسط دانشگاهها نیز از درخواست های معاونان بود. ضرورت تفسیر صحیح و شفاف از بند د ماده 20 برنامه پنجم توسعه و حمایت از برون سپاری خدمات دانشجویی با حفظ نقش حاکمیتی و نظارت، خصوصا نسبت به خوابگاهها، از دیگر موارد مورد تاکید معاونان دانشگاهها بود.

آیتی اولویت گذاری تامین منابع مالی امکانات و خدمات رفاهی دانشجویان را یکی از مهمترین خواسته های مدیران برشمرد و افزود: این خدمات رفاهی به ویژه در بخش تغذیه دانشجویان باید اولویت گذاری شود.

وی اظهار داشت: یکی از مواردی که معاونان دانشگاه ها بر آن تاکید داشتند تفکیک سرانه فرهنگی و فوق برنامه، امور رفاهی، خدمات آموزشی و سرانه تغذیه است که این امر می تواند به شفافیت بودجه دانشگاهها و خدمت رسانی بهتر کمک کند، ضمن اینکه مشکلات اعتباری به فعالیتهای فرهنگی و فوق برنامه صدمه نخواهد زد.

معاون وزیر بهداشت گفت: توجه به رشد و گسترش متوازن در امر توسعه آموزش پزشکی براساس امکانات رفاهی دانشگاهها نیز از دیگر موضوعاتی بود که معاونان دانشگاهها بر آن تاکید داشتند، چرا که تاسیس دانشکده های جدید و راه اندازی رشته های متعدد بدون توجه به امکانات رفاهی و اعتبارات، خصوصا امکان و ظرفیت خوابگاهی مناسب، در سالهای اخیر، منجر به افت چشمگیر کیفیت زندگی دانشجویی و فعالیتهای فوق برنامه شده است، و این موضوع میتواند تبعات جبران ناپذیری در دراز مدت خصوصا در زمینه نیروی انسانی کارآمد و ارزشی در نظام سلامت خواهد داشت.

وی اضافه کرد: موضوع اعتبار بخشی و رتبه بندی حوزه دانشجویی و فرهنگی دانشگاهها، در کنار فعالیتهای آموزشی، درمانی و پژوهشی و حمایت از اجرایی شدن این طرح نیز مورد تاکید معاونان بود که مورد توجه وزیر بهداشت قرار گرفت.

آیتی با اشاره به طرح شافی که در دانشگاههای علوم پزشکی شیراز و همدان به اجرا درآمده گفت: توجه ویژه به موضوع اعتبار بخشی فرهنگی بیمارستانها، که بر اساس یک کار پژوهشی دقیق، و احصاء شاخصهای جامع، توجه بیمارستانها به رعایت حقوق بیماران، حریم خصوصی بیماران و رعایت اخلاق پزشکی و کرامت انسانی بیماران را می سنجد و تعمیم این طرح به همه دانشگاههای علوم پزشکی کشور نیز از سوی معاونان بررسی شد.

وی اظهار داشت: برخی از معاونان دانشگاه ها معتقد هستند که مشکلات اعتباری و کمبودهای مالی بر روی حوزه دانشجویی و فرهنگی دانشگاههای علوم پزشکی کشور تاثیر گذاشته است، به نحوی که نگرانی هایی برای آغاز سال تحصیلی جدید وجود دارد، لذا از وزیر بهداشت خواستند به صورت خاص و فوری ضمن بررسی این مشکلات مساعدت مقتضی را مبذول دارند.

کلمات کلیدی: تشکیل سازمان امور دانشجویان، وزارت بهداشت، مشکلات اعتباری حوزه دانشجویی، مشکلات اعتباری دانشجویان، حوزه دانشجویی، سازمان دانشجویان وزارت بهداشت

آمار بازدید: 279 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image