ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه ایجاد فن‌بازارهای دانشگاهی با محوریت دانشگاه‌های مادر (12شهریور 92)

ایجاد فن‌بازارهای دانشگاهی با محوریت دانشگاه‌های مادر (12شهریور 92)

مدیر شبکه فن‌بازار ملی ایران از ایجاد فن‌بازارهای دانشگاهی در کشور با محوریت دانشگاه‌های مادر خبر داد.




مهندس سیداحمدرضا اعلایی طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به این که فن‌بازارهای دانشگاهی، منطقه‌یی و تخصصی جمع‌آوری اطلاعات حوزه خود را بر عهده می‌گیرند، خاطرنشان کرد: شبکه ملی فن‌بازار در پی آن است تا با راه‌اندازی فن‌بازارهای دانشگاهی دستاوردهای علمی دانشجویان و استادان دانشگاه‌ها را از چارچوب دانشگاه بیرون آورده و وارد عرصه صنعت کند.



به گفته وی با توسعه این فن‌بازارها به دانشگاهیان فرصت داده می‌شود تا دستاوردهایی که قابلیت تجاری‌سازی دارند را در موقعیت ارتباط با صنایع قرار دهند.



اعلایی ادامه داد: نخستین قرارداد تشکیل فن‌بازار دانشگاهی آذر ماه سال گذشته میان پارک علم و فناوری پردیس و دانشگاه صنعتی امیرکبیر منعقد شده است که تعاملات با این دانشگاه برای پیمودن این راه و تشکیل هرچه سریعتر فن‌بازار ادامه دارد.



مدیر شبکه فن‌بازار ملی ایران با اشاره به انعقاد قراردادی با دانشگاه تهران در آینده‌ای نزدیک، اظهار کرد: تشکیل فن‌بازارهای دانشگاهی در دانشگاه‌های مادر کشور در دستور کار شبکه فن‌بازار است که طبق قراردادها طی دو سال مدل فن‌بازار دانشگاهی در هر دانشگاه توسعه پیدا می‌کند اما کارکردهای آن به صورت دائمی ادامه خواهد داشت.



اعلایی درباره‌ی کارکردهای مورد انتظار فن بازارهای دانشگاهی نیز توضیح داد: نخست انتظار داریم که دانش‌های فنی کسب شده از طریق این فن‌بازارها دسته‌بندی شده و برای درج در بانک‌های اطلاعاتی آماده شود و سپس دستاوردهای فنی که در حد آزمایشگاهی توسعه داده شده‌اند به عنوان محصولات فنی در دسترس صنعتگران قرار گیرند.



وی در پایان خاطرنشان کرد که فن بازارهای منطقه‌یی، دانشگاهی و تخصصی که تا کنون راه‌اندازی شده و از این به بعد تاسیس می‌شوند یک بانک اطلاعاتی واحد خواهند داشت و این فن بازارها ابزارهایی هستند تا اطلاعات تخصصی فناوری برای بارگذاری در یک سامانه جامع جمع‌آوری شوند.

کلمات کلیدی: فن‌بازارهای دانشگاهی، محوریت دانشگاه‌های مادر، دانشگاه‌های مادر، ایجاد فن‌بازارهای دانشگاهی در کشور، فن‌بازارهای دانشگاهی، تشکیل فن‌بازار دانشگاهی

آمار بازدید: 190 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image