ارتباط مستقیم با 30668 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه غیر انتفاعی دولت نمی تواند مصوبه ای برای پرداخت پول به دانشگاههای غیردولتی صادر کند (10 شهریور 92)

دولت نمی تواند مصوبه ای برای پرداخت پول به دانشگاههای غیردولتی صادر کند (10 شهریور 92)

رئیس اتحادیه دانشگاههای غیردولتی، گفت: دولت قاعدتا نمی تواند مصوبه ای برای پرداخت پول به دانشگاههای غیردولتی صادر کند.


علی آهون منش در پاسخ به این پرسش مهر که آیا دولت می تواند برای دانشگاههای غیردولتی مصوبه ای به منظور در اختیار دادن بودجه یا کمک مالی صادر کند یا خیر، گفت: دولت می تواند در صورتی که تشخیص بدهد، پرداختی به یک نفر یا شرکتی در جهت منافع جمهوری اسلامی ایران از محل ردیفهای ویژه خارج از شمول قانون و سایر محاسبات در نظر گیرد.

وی ادامه داد: اینکه احمدی نژاد اعلام کرد مبلغ 16 میلیارد تومان از طریق مصوبه دولت پرداخت شده می تواند درست باشد اما دولت قاعدتاً نمی تواند چنین مصوبه ای صادر کند چون پای بایدها و نبایدها به میان می آید.

رئیس اتحادیه دانشگاههای غیردولتی، ادامه داد: اگر فرض را بر این بگیریم که موسسه ای در بوشهر درخواست مبلغی از دولت می کرد آیا باید بلافاصله این مبلغ در اختیارش قرار می گرفت؟

آهون منش در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون دانشگاههای غیردولتی مبالغی را توسط مصوبه دولت دریافت کرده اند یا خیر، با اشاره به سفرهای دور سوم استانی احمدی نژاد، خاطرنشان کرد: دور سوم سفرهای استانی دولت دهم رویکرد فرهنگی داشت و احمدی نژاد در سفری به اصفهان اعلام کرد مبلغ 100 میلیارد تومان پول صرف امور فرهنگی استان اصفهان می شود، اما اعلام کردند به این دلیل که دانشگاههای غیردولتی شامل هیچ بودجه ای از دولت نمی شوند، پس رقمی از این 100 میلیارد تومان در اختیار غیردولتیها قرار نمی گیرد. حتی یک ریال هم از این پول به دانشگاههای غیردولتی تعلق نمی گرفت.

وی افزود: اگر دولت قرار است پولی را خارج از شمول محاسبات به دانشگاهی غیردولتی اختصاص دهد، این سوال مطرح می شود که چگونه این انتخاب صورت گرفته است؟

کلمات کلیدی: پرداخت پول به دانشگاههای غیردولتی، مصوبه پرداخت پول به دانشگاههای غیردولتی، دانشگاههای غیردولتی، اتحادیه دانشگاههای غیردولتی

آمار بازدید: 341 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image