ارتباط مستقیم با 30682 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی غفلت در نگهداری، آفتِ دانشگاه‌های نروژ (9 شهریور 92)

غفلت در نگهداری، آفتِ دانشگاه‌های نروژ (9 شهریور 92)

به دنبال سال‌ها غفلت در نگهداری و بازسازی، حدود 40 درصد از ساختمان‌های دانشگاه‌های نروژ در وضعیت نامطلوبی قرار گرفته‌اند.



به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بسیاری از بناهای دانشگاهی در شهرهای «ترومسو»، «تروندهایم» و «آس» به دلیل عدم رسیدگی کافی در وضعیت نامناسبی هستند و اکنون مقامات این دانشگاه‌ها به دلیل کاهش دارایی‌های خود در تلاش برای یافتن بودجه بازسازی هستند.


پیش از آغاز کلاس‌ها در ماه جاری میلادی (اوت)، بخشی از سقف ساختمان مرکز مطالعات شیمی در «دانشگاه اسلو» فروریخت و سبب ایجاد شکاف عمیق در کف آن نیز شد. اگرچه در این حادثه کسی آسیب‌ ندید اما این اتفاق نشان‌دهنده شدت ضعف نگهداری از ساختمان‌های دانشگاه‌ها طی سال‌هایی است که نیازمند رسیدگی فوری بوده‌اند.


به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتیز نیوز، «اوله پیتر اوترسن»، رییس دانشگاه اسلو می‌گوید: نگهداری و مرمت بناهای دانشگاهی، وظیفه یکایک دانشگاه‌ها است اما شکایت اصلی ما این است که بودجه کافی دولتی برای انجام این کار نداریم.


وی می‌افزاید: ما سالانه 28 میلیون دلار برای مرمت و نگهداری مداوم دانشگاه‌ها اختصاص می‌دهیم اما قادر نیستیم بیش از این مبلغی را به این امر اختصاص دهیم. در غیر این صورت این مسئله به برنامه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی دانشگاه لطمه می‌زند.


با این حال دولت نروژ مدعی است سال‌هاست که میلیون‌ها «کرون» (واحد پول نروژ) برای نگهداری و بازسازی دانشگاه‌ها پرداخت می‌کند. وی در عین حال اذعان داشت که بسیاری از دانشگاه‌ها از این حیث در شرایط ناامیدکننده‌ای قرار دارند.


«کریستین هالورسن»، مسئول اطلاع‌رسانی وزارت علوم نروژ با بیان مطالب فوق افزود: اگرچه مسئولان دانشگاهی خودشان وظیفه نگهداری از دانشگاه‌ها را برعهده دارند اما می‌توانند علاوه بر بودجه دولتی برای انجام پروژه‌های بازسازی خود تقاضای دریافت بودجه بیشتر کنند.


نمایندگان تشکیلات دانشجویی می‌گویند: وضعیت نابسامان نگهداری از دانشگاه‌ها منجر به شرایط نامساعد تحصیلی نیز شده است.

کلمات کلیدی: دانشگاه‌های نروژ، اخبار جدید دانشگاه‌های نروژ، آفت دانشگاه‌های نروژ، تحصیل در دانشگاه‌های نروژ، ساختمان‌های دانشگاه‌های نروژ

آمار بازدید: 214 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image