ارتباط مستقیم با 30674 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی محرومیت هزاران داوطلب از تحصیل در دانشگاه‌های تانزانیا (4 شهریور 92)

محرومیت هزاران داوطلب از تحصیل در دانشگاه‌های تانزانیا (4 شهریور 92)

بیش از 5000 داوطلب ادامه تحصیل در دانشگاه‌های تانزانیا در سال تحصیلی جدید (2013-2014) به دلیل تغییرات جدید در سیستم ثبت‌نام دانشگاهی این کشور و نیز افزایش هزینه ثبت‌نام از تحصیل محروم خواهند ماند.




به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این دانشجویان به دلیل عدم موفقیت در پشت سرگذاشتن مراحل جدید ثبت‌نامی با توجه به دستورالعمل‌ تازه «کمیسیون دانشگاه‌های تانزانیا»، امسال از راهیابی به دانشگاه‌ها محروم ماندند.



برخی از داوطلبان به دلیل افزایش هزینه ثبت‌نام و برخی دیگر نیز به دلیل عدم دسترسی به اینترنت قادر به ثبت‌نام در دانشگاه‌ها نیستند.



در ماه ژوئن سال جاری میلادی (2013) «کمیسیون دانشگاه‌های تانزانیا» اعلام کرد: داوطلبان تانزانیایی برای ورود به دانشگاه باید هزینه‌ای معادل 30 دلار برای ثبت‌نام به حساب بانک ملی این کشور واریز کنند که این مبلغ غیرقابل بازگشت خواهد بود. این مبلغ برای داوطلبان غیرتانزانیایی 60 دلار تعیین شده است.



به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتی ورلد نیوز، «ساوینوس مارونگا»، رییس تضمین کیفیت این کمیسیون می‌گوید: در حال حاضر 60 هزار ظرفیت خالی در دانشگاه‌های کشور وجود دارند که باید پر شوند و بنابراین تعداد اندک داوطلبان ثبت‌نام شده، حاکی از خالی ماندن ظرفیت موسسات آموزش عالی در سال تحصیلی جاری خواهد بود.



وی در ادامه گفت:‌ به دلیل اینکه برخی از داوطلبان به اینترنت دسترسی ندارند،‌ نگرانی‌هایی از پر نشدن دانشگاه‌ها وجود خواهد داشت.



با این حال دانشگاه «دارالسلام» از این تصمیم حمایت کرده و آن را به نفع دانشجویان می‌داند و معتقد است این تصمیم برای همراه شدن تانزانیا با پیشرفت‌های فن‌آوری که در سراسر جهان رخ می‌دهد، ضروری است چرا که دیگر سیستم‌های ثبت‌نامی قدیمی و کاغذی منسوخ شده‌اند.

کلمات کلیدی: دانشگاه‌های تانزانیا، تحصیل در دانشگاه‌های تانزانیا، شرایط ادامه تحصیل در دانشگاه‌های تانزانیا، ادامه تحصیل در دانشگاه‌های تانزانیا

آمار بازدید: 284 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image