ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی دانشگاه بین‌الملل علوم پزشکی مشهد افتتاح می‌شود (3 شهریور 92)

دانشگاه بین‌الملل علوم پزشکی مشهد افتتاح می‌شود (3 شهریور 92)

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانشگاه بین‌المللی علوم پزشکی در مشهد 18 شهریور ماه افتتاح می‌شود.



به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه خراسان، دکتر محمود شبستری در مراسم بزرگداشت روز پزشک که شب گذشته در تالار ابن سینا برگزار شد عنوان کرد: 18 شهریورماه و همزمان با دهه کرامت قرار است 50 پروژه بزرگ در دانشگاه علوم پزشکی افتتاح شود.


وی با توجه به اینکه افتتاح دانشگاه بین‌الملل از جمله پروژه‌های بزرگ و مهم است گفت: از سال جاری این دانشگاه اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند که در رشته پزشکی 55 دانشجو و در رشته دندانپزشکی 45 و در 10 رشته فوق‌لیسانس برای اولین بار در دانشگاه بین‌المللی دانشجو خواهیم داشت و در اولین بحث موضوع حوزه نیروی انسانی و هیئت علمی را خواهیم داشت تا در صورت مواجه با مشکل در این حوزه بتوایم آنها را بپوشانیم.


قائم مقام وزارت بهداشت و درمان استان خراسان رضوی افتتاح بزرگترین مجموعه اوژانس بیمارستانی که توسط یک خیر به نام آقای عدالتیان به ثمر رسید را از دیگر اقدامات خوب در حوزه دانشگاه علوم پزشکی دانست و خاطرنشان کرد: این مجموعه دارای 150 تخت ویژه است که شامل 74 تختICU و 80 تخت اورژانس است که در محیطی با 12 هزار متر مربع در 18 شهریور افتتاح می‌شود.


وی اضافه کرد: طبق بر آورد انجام شده بخش اورژانس این مجموعه نیازمند 400 نیرو است که به طور شبانه روزی فعالیت می‌کنند.


شبستری با اشاره به اینکه تعداد تخت‌های ویژه استان بسیار کم است گفت: در سال 58 تعداد تخت‌ها 256 عدد بود که با افتتاح پروژه 150 تختی در 18 شهریور این تعداد به 610 تخت ICU و CCU افزایش میابد و براساس میانگین، آمار بسیار خوبی است که موجب آرامش مردم خواهد بود.


وی ضمن اشاره به دو نام بزرگ ابوعلی سینا و زکریای رازی عنوان کرد: آنچه از این دو انسان بزرگ در ذهن می‌آید خدمات آنها برای بشر بوده است اما آنچه بیش‌تر مورد توجه است حالت عرفانی و خلوص نیت و اخلاق این دو بزرگوار بوده که آنها را در اذهان مردم ماندگار کرده است.


شبستری خاطرنشان کرد: اساتید و پزشکان بزرگی در تمامی صحنه‌ها در خدمت مردم و عرصه پزشکی بوده‌اند که در پیشرفت اهداف بزرگ جامعه به ما کمک کرده‌اند.


وی تاکید کرد: برای ماندگار بودن حتما لازم نیست تا اسم بزرگی به همراه داشته باشیم تا در جامعه مطرح شویم بلکه خلوص نیت و بزرگواریست که بیش از همه حائز اهمیت است و ما را ماندگار می‌کند.


وی افزود: پزشکان در حوزه سلامت باید بی‌وقفه کار کنند زیرا هر لحظه مستقیما با سلامتی مردم سروکار دارند و لحظه‌ای اندیشیدن غیر از سلامت مردم آثار زیان باری دارد.


در ادامه این مراسم دکتر محدتقی صراف - ریاست ستاد اجرایی این مراسم گفت: پزشکان ضامن سلامتی جامعه،‌ وضعیت روحی بیماران و فرشتگان نجات انسان‌ها ‌هستندکه جایگاه ویژه‌ای دارند و همواره از قداست ویژه‌ای برخوردار بودند.


وی افزود: همچنین ابن‌سینا و رازی دانشمندان فرهیخته‌ای بودند که پرچم‌دار علم پزشکی هستند و از اینکه پزشکان شایستگی قرار گرفتن در کنار این بزرگواران را دارند خرسندیم.


وی ادامه داد: روز پزشک فرصت مغتنمی است که پزشکان و مسئولان و عرصه‌داران علم پزشکی با مساعدت و همفکری، سیاست‌ها و اشاعه فرهنگ معنوی و ارتقاء جامعه پزشکان را مورد توجه قرار داده و با بهره‌مندی توانمندی‌های آنها در جهت حل و فصل مشکلات کشور تلاش نمایند.


صراف تاکید کرد: سازمان پزشکی مشهد طبق سنوات گذشته با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تشکیل ستاد روز پزشک سعی در تجلیل از زحمات جامعه پزشکی دارد.

کلمات کلیدی: دانشگاه بین‌الملل علوم پزشکی مشهد، دانشگاه بین‌الملل، علوم پزشکی مشهد، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سازمان پزشکی مشهد، علوم پزشکی

آمار بازدید: 357 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image