ارتباط مستقیم با 30604 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار المپیاد برگزاری مسابقات ورزشی بومی‌ ـ محلی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای (29 مرداد 92)

برگزاری مسابقات ورزشی بومی‌ ـ محلی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای (29 مرداد 92)

رئیس دانشگاه شریعتی گفت: برگزاری مسابقات ورزشی بومی‌ ـ محلی جزء برنامه‌ریزی اداره کل تربیت بدنی دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.


فرزانه علی‌جانی رئیس دانشگاه دکتر شریعتی در حاشیه افتتاحیه المپیاد دانشجویی دانشگاه فنی‌‌وحرفه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: این المپیاد شانزدهمین المپیاد ورزشی دختران دانشگاه فنی و حرفه‌ای است و تا 31 مردادماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: تعداد شرکت‌کنندگان حدود 15 نفر در قالب 42 تیم از 21 استان است و مسابقات در 4 رشته هندبال، فوتسال، والیبال و بسکتبال برگزار می‌شود.

علی‌جانی در پاسخ به این سوال که چرا ورزش‌های بومی جایی در مسابقات دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای ندارند، گفت:‌ برگزاری مسابقات بومی‌-محلی جزء برنامه‌ریزی اداره کل تربیت بدنی دانشگاه فنی و حرفه‌ای است اما بازی‌های تیمی و انفرادی نیز جایگاه خود را دارند. ورزش‌های بومی غالبا در استان‌ها و مراکز برای احیای این ورزش‌ها وجود دارند و در حال حاضر قرار بر این است که هر اقلیم در استان خودش اینگونه رشته‌ها و مسابقات را ساماندهی کند اما در عرصه کشوری برگزاری این مسابقات هنوز مهیا نشده و البته جزو برنامه‌ریزی‌های کلان اداره کل تربیت بدنی قرار دارد. این دوره برنامه‌ریزی‌ها برای اجرای مسابقات برای رشته‌های تیمی است اما ما در دو سال گذشته المپیاد ورزشی را با رشته‌های انفرادی نیز برگزار می‌کردیم که البته این رشته‌ها به نوبت دیگری واگذار شده است.

رئیس دانشگاه شریعتی تاکید کرد: چهار رشته برگزار شده در این المپیاد جزو رشته‌هایی است که متقاضیان بیشتری داشته و ما این رشته‌ها را بر حسب میزان متقاضیان انتخاب کردیم.

وی با اشاره به حمایت اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم در برگزاری این المپیاد دانشجویی خاطرنشان کرد: برگزاری این المپیاد دانشجویی در قالب بودجه‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای محقق شده و دانشگاه نهایت تلاش خود را در جهت احیای فرهنگ ورزش در کنار تحصیل انجام داده است.

وی افزود:‌ از آن جایی که دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای بیشتر در فضای کارگاه هستند تلاش برای سالم‌سازی و سلامت جسم این دانشجویان در دستور کار قرار دارد، بنابراین ما فارغ از مباحث حمایتی وزارت علوم از هر فرصتی استفاده کرده و با توجه به بودجه‌های دانشگاه در این زمینه برنامه‌ریزی می‌کنیم.

علی‌جانی خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای تمام تلاش خود را انجام داد تا مسائل مالی خدشه‌ای در مباحث فرهنگی و ورزشی دانشجویان ایجاد نکند تا شور و نشاط و شادابی در بین دانشجویان فنی ایجاد شود.

رئیس دانشگاه شریعتی با اشاره به استقبال مراکز دانشگاه فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌ها، گفت:‌ مراکز تابع دانشگاه فنی و حرفه‌ای در تمامی استان‌ها در این زمینه مشارکت زیادی داشتند و از همه استان‌ها حداقل یک یا دو تیم شرکت کننده در المپیاد داریم و حتی از بعضی از استان‌ها چهار تیم از تمامی رشته‌ها حاضر هستند که نمونه این استان‌ها خراسان رضوی و کرمان است.

وی با اشاره به انتخاب شعار ورزشکار، ارزش‌مدار و کارآفرین به عنوان شعار انتخابی این دوره از مسابقات، گفت: به هر حال ما دانشگاه فنی و حرفه‌ای هستیم و تمام اهدافمان باید در راستای اهداف دانشگاه فنی و حرفه‌ای باشد.

علی‌جانی افزود: سلامت جسمانی در راستای ارزش‌های دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای است و برای دانشجوی فنی و حرفه‌ای بعد ورزشی در کنار کارآفرینی بعدی مهم است و همانطور که در آیات قرآن وجود دارد سلامت جسمانی در کنار کسب علم به صورت مکمل عمل می‌کند.

کلمات کلیدی: مسابقات ورزشی بومی، مسابقات ورزشی محلی، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، اخبار جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای ، مسابقات، مسابقات دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاه دکتر شریعتی، اداره کل تربیت بدنی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، المپیاد دانشجویی دانشگاه فنی‌‌وحرفه‌ای، شانزدهمین المپیاد ورزشی دختران دانشگاه فنی و حرفه‌ای

آمار بازدید: 605 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image