ارتباط مستقیم با 30648 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
ایران مدرس اخبار اخبار کنکور باقی ماندن سهمیه‌های کنکور و مشخص شدن وضعیت معافیت تحصیلی سربازی (28 مرداد 92)

باقی ماندن سهمیه‌های کنکور و مشخص شدن وضعیت معافیت تحصیلی سربازی (28 مرداد 92)

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده ای از طرح سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور مقرر کردند سهمیه امتیازات مصوب مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص پذیرش دانشجو کماکان به قوت خود باقی بماند.


به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز سه شنبه خود در ادامه بررسی گزارش طرح یک فوریتی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه ها و مراکز عالی کشور مقرر کردند سهمیه امتیازات مصوب مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص پذیرش دانشجو کماکان به قوت خود باقی بماند.

این ماده با 165 رای موافق، 8 رای مخالف، 7 رای ممتنع از مجموع 236 نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.

وکلای ملت همچنین با تصویب ماده دیگری وضعیت معافیت تحصیلی داوطلبان دانشگاه ها را تعیین کردند.

بر این اساس داوطلبانی که بر اساس این قانون در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی پذیرفته می شوند بر اساس مقررات پیشنهادی ستاد کل نیروهای مسلح که به تصویب فرماندهی کل قوا می رسد از معافیت تحصیلی خدمت نظام وظیفه برخوردار می گردند.

این ماده با 151 رای موافق، 3 رای مخالف، 13 رای ممتنع از مجموع 235 نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.

وکلای ملت ماده ای از این قانون که دولت را مکلف می کرد هزینه های ناشی از اجرای این قانون را از اولین سال اجرای آن در بوجه سنواتی وزارتخانه های ذیربط منظور نماید حذف کردند.

نمایندگان این ماده را مخالف اصل 75 قانون اساسی می دانستند چون بر اساس این اصل نمی توان هزینه جدید به قانون بودجه اضافه کرد.

حذف این ماده نیز با 134 رای موافق، 31 رای مخالف، 12 رای ممتنع از مجموع 234 نماینده حاضر به تصویب رسید.

نمایندگان مجلس همچنین با تصویب ماده دیگری از این طرح مقرر کردند آیین نامه اجرای این قانون توسط شورا تهیه شود و حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون به تصویب هیات وزیران برسد.

ترکیب شورا در ماده 2 این قانون مشخص شده بود که شامل وزیر علوم، وزیر آموزش و پرورش، وزیر بهداشت، معاون آموزشی وزیر علوم، معاون آموزشی وزیر آموزش و معاون آموزشی وزیر بهداشت، رئیس سازمان سنجش، یکی از نمایندگان عضو کمیسیون آموزش مجلس، روسای مرکز سنجش وزارتخانه های آموزش و پرورش و بهداشت است که البته کمیسیون آموزش باید در خصوص عضویت روسای دانشگاه های آزاد در این ترکیب تصمیم گیری کند.

کلمات کلیدی: سهمیه‌های کنکور، انواع سهمیه‌های کنکور، وضعیت سهمیه‌های کنکور، طرح سنجش و پذیرش دانشجو، معافیت تحصیلی سربازی، قوانین معافیت تحصیلی سربازی، شرایط معافیت تحصیلی سربازی، معافیت تحصیلی خدمت نظام وظیفه، وضعیت معافیت تحصیلی داوطلبان دانشگاه ها، معافیت سربازی حین تحصیل، معافیت سربازی

آمار بازدید: 733 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image