ارتباط مستقیم با 30675 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی انتقاد یک مسئول از طرح ورود بدون آزمون کاردانان بهداشتی به دوره بهداشت دهان و دندان (25 مرداد 92)

انتقاد یک مسئول از طرح ورود بدون آزمون کاردانان بهداشتی به دوره بهداشت دهان و دندان (25 مرداد 92)

رییس انجمن دندانپزشکان با انتقاد از طرح ورود بدون آزمون کاردانان بهداشتی به دوره بهداشت دهان و دندان، گفت: اینگونه اقدامات موجب کاهش انگیزه دانشجویان دندانپزشکی می‌شود.



بیژن اخوان آذری در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به حضور کاردانان بهداشتی در کنار دندانپزشکان به طرح ایجاد تسهیلات برای ورود کاردانان بهداشتی به رشته بهداشت دهان و دندان در مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد و گفت: اقدامات اینچنینی موجب کاهش انگیزه دانشجویان دندانپزشکی و مانع ورود افراد نخبه به این رشته خواهد شد.


وی با تاکید بر اینکه هیچ لزومی ندارد که کاردانان بهداشتی که هم اکنون در روستاها، شهرها و استان‌ها به دندانپزشکان کمک می کنند بهداشت کار دهان شوند و دوباره همین خدمات را ارائه کنند، اظهارکرد: در گذشته طرحی در سال 60 در مجلس شورای اسلامی مصوب شد که بر اساس آن قرار شد بهداشت کاران در روستاها و شهرهای کم جمعیت خدمت کنند، اما این افراد به جای رفتن به روستاها به دانشکده‌های دندانپزشکی رفتند و فعالیت دندانپزشکی را انجام دادند، بنابراین این طرح در آن زمان شکست خورد.


رییس انجمن دندان پزشکان ایران تصریح کرد: دلیلی وجود ندارد وقتی افرادی با تلاش و پشت سر گذراندن کنکور و آزمون‌های سخت وارد دانشکده‌های دندانپزشکی می‌شوند، افرادی دیگر بدون گذراندن هیچ کدام از این دوره‌ها بتوانند به همان دانشکده‌ها راه یابند.


وی گفت: ورود کاردانان بهداشتی به دوره‌های بهداشت دهان و دندان زیر پا گذاشتن قانون محسوب می‌شود، چراکه هر دانشکده‌ای قوانین و ضوابطی دارد که افراد باید بر اساس آن وارد دانشکده شوند و این روند به نوعی نظم آموزشی که در کشور وجود دارد را بر هم می‌زند.


اخوان اذری با اشاره به دلایل ارائه این طرح در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: این طرح به دلیل اینکه دندانپزشکان برای ارائه خدمات به روستاها نمی‌روند، ارائه شده است، در حالی که از راه‌های دیگر نیز می‌توان انگیزه دندانپزشکان را برای حضور یافتن در روستاها و مناطق محروم افزایش داد.


وی با بیان اینکه در این راستا می‌توان با اعطای وام‌های ایجاد مطب و تهیه منزل به فارغ‌التحصیلان در روستاها و مناطق محروم انگیزه آنها را برای رفتن به این مناطق افزایش داد، گفت: اولین و مهم‌ترین آسیب، سپردن کار درمان و دندانپزشکی به افرادی است که اطلاعات سطح پایینی از این رشته دارند که این آسیبی جبران ناپذیر است.

کلمات کلیدی: ورود بدون آزمون کاردانان بهداشتی، ورود بدون آزمون، کاردانان بهداشتی، دوره بهداشت دهان و دندان، طرح ورود بدون آزمون کاردانان بهداشتی، دانشجویان دندانپزشکی

آمار بازدید: 941 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image
نظرات کاربران
ندا شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۳

علمی کاربردی رشته بهداشت دهان ودندان دارد