ارتباط مستقیم با 30631 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
تدریس ریاضی رجبی
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه بازسازي دانشگاه قديمي ميانمار (مرداد 91)

بازسازي دانشگاه قديمي ميانمار (مرداد 91)

 دانشگاه يانگون در ميانمار كه روزگاري نه چندان دور از دانشگاه‌هاي آسياي شرقي بود، امروزه اصلا شرايط خوبي ندارد و تقريبا متروكه شده است. علف‌هاي هرزه و درخت‌هاي عظيم‌الجثه در اين دانشگاه و ساختمان‌هاي شكننده و كثيف هيچ نشانه‌اي از آن روزگار كه اين دانشگاه در جمع دانشگاه‌هاي برتر آسيا شرقي بود، ندارد.


به گزارش سرويس «دانشگاهي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، شرايط بد اين دانشگاه باعث شده است مسوولان آموزشي در اين كشور اقدام به بازسازي آن كنند. اگرچه هنوز كلاس‌هاي فوق‌ليسانس و دكتري در اين دانشگاه برگزار مي‌شود، اما قسمت عمده دانشكده‌ها و فضاهاي آموزشي اين دانشگاه از سال 1990 در خارج از شهر برگزار مي‌شود. البته دليل ديگر اين اقدام آشوب دانشجويان سابق دانشگاه عليه استعمار انگليس در اين كشور بود كه باعث شد براي سركوب دانشجويان در سال 1990 دولت اين تصميم را اتخاذ كند.

مسوولان دانشگاه يانگون طوفان سال 2008 در اين كشور را دليل آسيب ديدن بدنه دانشگاه مي‌دانند.

اخيرا دولت ميانمار اعلام كرد: اين كشور قصد دارد با سرمايه‌گذاري گسترده در چهار دانشگاه برتر اين كشور از جمله دانشگاه يانگون نسبت به بازسازي مجدد اين دانشگاه براي احياي پيشينه موفقيت‌آميز آن اقدام كند.

گفتني است، اعتراضات گسترده اساتيد و دانشجويان اين دانشگاه نسبت به مسافت طولاني بين محل تشكيل كلاس‌هاي كارشناسي و كارشناسي ارشد كه خارج از شهر است، باعث تصويب قانون رسيدگي و بازسازي به دانشگاه‌هاي اين كشور شده است.

گفتني است، تا قبل از سال 1988 فقط 32 دانشگاه در اين كشور وجود داشت اما تلاش گسترده دولت مبني بر افزايش فرصت‌هاي آموزش عالي و دانشگاهي تعداد دانشگاه‌هاي اين كشور را به 163 دانشگاه رسانيده است.

کلمات کلیدی: دانشگاه يانگون ميانمار، بازسازی دانشگاه يانگون ميانمار، میانمار، دانشگاههای میانمار

آمار بازدید: 359 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image