ارتباط مستقیم با 30653 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار کنکور انتخاب رشته آزمون سراسری 92 در دانشگاه آزاد آغاز شد (17 مرداد 92)

انتخاب رشته آزمون سراسری 92 در دانشگاه آزاد آغاز شد (17 مرداد 92)

فرایند انتخاب رشته آزمون سراسری 92 برای داوطلبان علاقمند به پذیرش در کد رشته محلهای دانشگاه آزاد اسلامی از صبح امروز پنجشنبه در سامانه الکترونیکی این دانشگاه آغاز شد.


به گزارش خبرنگار مهر، برای نخستین بار در سال جاری، آزمون سراسری دانشگاه آزاد در رشته های پزشکی و غیرپزشکی با آزمون سازمان سنجش آموزش کشور تجمیع و یک کنکور مشترک از سوی این دو نهاد آموزشی و اجرایی کشور برگزار شد.

دانشگاه آزاد پس از اعلام نتایج اولیه کنکور اعلام کرد که فرایند انتخاب رشته را جداگانه و توسط سامانه مرکز آزمون انجام می دهد.

امروز پنجشنبه 17 مردادماه، فرایند انتخاب رشته آزمون دانشگاه آزاد آغاز شده و تا 22 ماه جاری ادامه دارد، داوطلبان ابتدا لازم است نسبت به خرید کارت اعتباری 18 هزار و 150 تومانی اقدام کرده و سپس انتخاب رشته کنند، همچنین هر داوطلب می تواند رشته ای را انتخاب کند که در آزمون آن شرکت کرده است.

عملیات الکترونیکی خرید کارت اعتباری و فرایند انتخاب رشته در سامانه www.azmoon.org فعال شده است.

آن دسته از داوطلبانی که علاوه بر گروه آزمایشی اصلی، علاقمندی خود را به شرکت در گروه آزمایشی هنر و یا زبانهای خارجی اعلام کرده اند، امکان انتخاب رشته در این گروهها را نیز خواهند داشت.

هر داوطلب مجاز است در گروه آزمایشی خود علاوه بر نظام تمام وقت با تهیه کارت اعتباری جداگانه در نظام پاره وقت نیز انتخاب رشته کند.

جهت پاسخگویی به نیاز داوطلبانی که به هردلیل نمی توانند در دوره تمام وقت دانشگاه آزاد اسلامی به تحصیل بپردازند، نظام آموزشی پاره وقت که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده، در مقطع کارشناسی رشته های غیرپزشکی در تعداد زیادی از واحدهای دانشگاهی ایجاد شده است.

حداکثر مدت مجاز تحصیل در نظام آموزشی پاره وقت بیش از حداکثر مدت مجاز تحصیل در نظام آموزشی تمام وقت است، همچنین به فارغ التحصیلان این نظام آموزشی مانند نظام آموزشی تمام وقت مدرک تحصیلی رسمی مربوط به نظام آموزشی پاره وقت اعطاء خواهد شد و دانش آموختگان این نظام نیز می توانند در آزمون ورودی مقاطع تحصیلی بالاتر شرکت کنند.

به دانشجویان مشمول خدمت وظیفه عمومی که دارای شرایط لازم باشند در نظام آموزشی پاره وقت نیز مانند دانشجویان نظام آموزشی تمام وقت معافیت تحصیلی داده می شود. در رشته های گروه علوم پزشکی نظام آموزشی فقط تمام وقت است و برای این رشته ها نظام آموزشی پاره وقت وجود ندارد و نظام آموزشی پاره وقت فاقد رشته/محلهای گروه هنر است.

برای هر داوطلب امکان انتخاب حداکثر 20 رشته/محل وجود دارد و داوطلبان لازم است رشته و محلهای انتخابی خود را به ترتیب اولویت علاقه درج کنند.

گزینش علمی

گزینش علمی داوطلبان در انتخابهای 20 گانه صرفاً براساس نمره کل داوطلب در زیرگروه متناسب با رشته های انتخابی بوده و درج یک رشته/محل در اولویت اول مزیت رقابتی را برای داوطلب ایجاد نخواهد کرد.

برخی از رشته/محلهای نظام تمام وقت دایر در دانشگاه آزاد اسلامی دارای قید پذیرش بومی زن بوده و پذیرش برخی از رشته/محلها نیز به صورت تک جنسیتی است، مرکز آزمون دانشگاه آزاد به داوطلبان توصیه کرد قبل از انتخاب رشته/محل به شرایط پذیرش آنها در جداول مربوطه توجه کنند.

پذیرش دانشجو در رشته پزشکی - دکتری عمومی واحد زاهدان تنها از بین داوطلبان بومی استانهای سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی خواهد بود.

رشته علوم و صنایع غذایی واحد سبزوار با کد 11004 تنها در گرایش کنترل کیفی و بهداشتی ارائه می شود.

کلمات کلیدی: انتخاب رشته آزمون سراسری 92، شروع انتخاب رشته آزمون سراسری 92، آزمون سراسری 92، گزینش علمی، گزینش علمی دانشگاه آزاد، www.azmoon.org، انتخاب رشته دانشگاه آزاد

آمار بازدید: 1861 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image