ارتباط مستقیم با 30737 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی بی‌عدالتی در دانشگاه‌های مطرح آمریکا (12 مرداد 92)

بی‌عدالتی در دانشگاه‌های مطرح آمریکا (12 مرداد 92)

نتایج مطالعات اخیر از سوی «مرکز آموزش و نیروی کار» دانشگاه «جورج‌تاون» حاکی از موج بی‌عدالتی و تبعیض‌نژادی در روند ثبت‌نام از دانشجویان کم‌درآمد و رنگین پوست در میان دانشگاه‌های مطرح آمریکایی است.




به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کارشناسان در این مطالعه تاکید کردند که عدم تساوی در انتخاب دانشجویان از نژادها و طبقات اجتماعی مختلف، یکی از مشکلات اصلی در پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌های خصوصی آمریکا است.



«آنتونی کارنوال»، مولف این تحقیق و مدیر مرکز آموزش و نیروی کار دانشگاه جورج تاون می‌گوید: در ظاهر به نظر می‌رسد که نظام آموزشی آمریکا در مقابل نژادهای مختلف کوررنگ است اما در عمل عکس این روند مشاهده می‌شود و در برخی موارد رنگ پوست و نژاد به عنوان یک عامل بازدارنده ورود به دانشگاه برای بسیاری از اقلیت‌ها که دوره متوسطه را به اتمام رسانده و قصد ورود به دانشگاه‌ها را دارند عمل می‌کند.



به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی یونیورسیتی هرالد، در این مطالعه 4400 دانشجوی موسسات آموزش عالی در یک دوره زمانی 15 ساله مورد مطالعه قرار گرفتند.



بر اساس این ارزیابی از سال 1995 میلادی، 82 درصد از دانشجویان سفیدپوست وارد 468 موسسه آموزشی مطرح آمریکا شده‌اند در حالی که تنها 72 درصد از داوطلبان آمریکای لاتین و 68 درصد از آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار موفق به ورود به دانشکده‌های دو ساله و چهار ساله مکاتبه‌ای شده‌اند.



کارشناسان دانشگاه جورج‌تاون راه‌حل این بحران را در دسترس قرار دادن دانشگاه‌ها برای دانشجویان کم‌درآمد عنوان کردند اما مسائل مالی همچنان به عنوان بزرگترین سد بازدارنده در این زمینه است چرا که کمک هزینه تحصیلی موسوم به Pell ‌به دانشجویان خانواده‌های با درآمد سالانه 30 هزار دلار یا کمتر اعطا می‌شود در حالی که شهریه دانشگاه‌های مطرح آمریکا در بسیاری از رشته‌ها نزدیک به 60 هزار دلار است و این اختلاف فاحش دانشجویان و خانواده‌هایشان را از ثبت‌نام در دانشگاه‌های مطرح محروم می‌کند.

کلمات کلیدی: دانشگاه‌های مطرح آمریکا، تحصیل در دانشگاه‌های مطرح آمریکا، دانشگاههای آمریکا، دانشگاه جورج‌تاون، دانشگاه جورج‌تاون آمریکا، تحصیل در آمریکا، مرکز آموزش و نیروی کار آمریکا، ادامه تحصیل در آمریکا، شرایط ادامه تحصیل در آمریکا

آمار بازدید: 319 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image