ارتباط مستقیم با 30624 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
آموزشگاه راه ذکریا
آموزشگاه
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
ایران مدرس اخبار اخبار کنکور ظرفیت ۴۸ درصدی دانشگاه‌ها در رشته‌های با آزمون و ۵۲ درصدی رشته‌های بدون آزمون (9 مرداد 92)

ظرفیت ۴۸ درصدی دانشگاه‌ها در رشته‌های با آزمون و ۵۲ درصدی رشته‌های بدون آزمون (9 مرداد 92)

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ۴۸ درصد از ظرفیت دانشگاه‌ها برای کنکور ۹۲ مربوط به رشته‌های با آزمون و ۵۲ درصد ظرفیت‌ها صرفا بر اساس سوابق تحصیلی است.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، احسان جمالی معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور در نشست خبری گفت: انتخاب رشته یکی از نقاط مهم و فرآیند کلی آزمون سراسری است که نیاز ویژه به دقت و تمرکز از سوی داوطلبان دارد.

جمالی با اشاره به تسهیلات سازمان سنجش برای انتخاب رشته داوطلبان کنکور 92 خاطرنشان کرد: تسهیلات رفاهی سازمان سنجش برای انتخاب رشته داوطلبان در سه بخش توزیع می‌شود که ویژه‌نامه پیک سنجش و کتاب انتخاب رشته انتخاب آینده در روز دوشنبه 7 مردادماه توزیع شده و نرم‌افزار انتخاب رشته نیز در اواسط هفته آینده بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به امکانات بیشتر این نرم‌افزار نسبت به سال‌های گذشته اعلام کرد: جست‌وجوهای متنوع در رشته‌ها، استان‌ها، مقاطع و دوره‌ها و موارد مختلف در این نرم‌افزار گنجانده شده و با هر جست‌وجو 250 رشته با شانس قبولی بالا برای داوطلب انتخاب می‌شود و امکانات نرم‌افزار راهنمای انتخاب رشته در سال جاری به مراتب بیشتر از سال‌های گذشته شده است.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به وضعیت گزینش در آزمون سراسری 92 گفت: در آزمون سال جاری گزینش در دو بخش انجام می‌شود. بخش اول مربوط به رشته‌های باآزمون است که به داوطلبان حاضر در جلسه کنکور تعلق می‌گیرد. گذشته از این داوطلبان حاضر در کنکور با تاثیر 25 درصدی سوابق تحصیلی که از طریق نمرات آنها در سه سال پایانی مقطع متوسطه از طریق آموزش و پرورش در اختیار سازمان قرار گرفته روبرو خواهند بود.

وی افزود: اما بخش دوم صرفا بر اساس سوابق تحصیلی است که در این گزینش علاوه بر حاضرین، غایبین و حتی کسانی که برای شرکت در آزمون سراسری سال 92 ثبت‌نام نکرده‌اند، می‌توانند از طریق آن انتخاب رشته کنند.

جمالی تاکید کرد: لازم به ذکر است برای داوطلبانی که در کنکور ثبت‌نام نکرده‌اند سیستم جداگانه‌ای طراحی شده که از طریق آن از 17 مرداد‌ماه امکان انتخاب رشته وجود دارد.

رئیس فنی و آماری سازمان سنجش با اشاره به ظرفیت دانشگاه‌ها در دو بخش با آزمون و بدون آزمون، خاطرنشان کرد: 48 درصد ظرفیت‌های دانشگاه‌ها مربوط به رشته‌های با آزمون و 52 درصد ظرفیت صرفا بر اساس سوابق تحصیلی است.

وی همچنین از ظرفیت 245 هزار و 500 نفری دانشگاه پیام نور برای رشته‌های بدون آزمون و ظرفیت 95 هزار و 600 نفری دانشگاه‌های غیرانتفاعی برای پذیرش‌های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی خبر داد.

کلمات کلیدی: رشته‌های با آزمون، ظرفیت رشته‌های با آزمون، ظرفیت دانشگاهها در رشته‌های با آزمون، رشته‌های بدون آزمون، ظرفیت رشته‌های بدون آزمون، ظرفیت دانشگاهها در رشته‌های بدون آزمون، ظرفیت دانشگاه‌ها برای کنکور ۹۲، ظرفیت دانشگاه‌ها

آمار بازدید: 382 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image