ارتباط مستقیم با 30695 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس ریاضی رجبی
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
beikmohammadlou
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی چین بازار دانشگاه‌های هند را کساد می‌کند (9 مرداد 92)

چین بازار دانشگاه‌های هند را کساد می‌کند (9 مرداد 92)

دانشگاه‌های چین با ارائه رشته‌های پزشکی با شهریه‌های بسیار پایین، دانشجویان علاقه‌مند به این رشته را از کشورهای مختلف جهان به ویژه هند برای تحصیل در چین وسوسه می‌کنند.




به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سالانه حدود 6000 دانشجوی رشته پزشکی به دلیل کم‌هزینه بودن دانشگاه‌های چین وارد دانشگاه‌های این کشور می‌شوند. بیش از 52 دانشگاه چینی با شهریه‌ای معادل نصف شهریه دانشگاه‌های هند، رشته‌های پزشکی را ارائه می‌دهند.



چین در مقایسه با سایر کشورهای جهان در ارائه رشته‌های پزشکی برای دانشجویان خارجی مقصد محبوب‌تری است بویژه اینکه در تمام دانشگاه‌های این کشور دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.



«آوانیش چوآداری»، مدیر مرکز خصوصی آموزش و تحقیقات «esonic»‌ دراین‌باره می‌گوید: امکانات اسکان و تغذیه دانشگاه‌های چینی مانند هتل‌های سه ستاره است و دانشگاه‌های این کشور به دلیل اینکه از سوی دولت حمایت می‌شوند امکانات فوق را با دریافت شهریه‌های اندک ارائه می‌دهند. وقتی صحبت از امکانات زیربنایی نیز به میان می‌آید تک‌تک دانشگاه‌های چین در مقایسه با دانشگاه‌های هند بهتر هستند. همچنین این دانشگاه‌ها مقصد مطلوب‌تری برای دانشجویان هندی هستند چرا که زبان آموزشی در دانشگاه‌های چین بر خلاف دانشگاه‌های روسیه، انگلیسی است و علاوه بر این بسیاری از استادان این دانشگاه‌ها هندی هستند.



کارشناسان آموزش عالی در هند می‌گویند: از آنجا که چین با ارائه رشته‌های ارزان‌قیمت و با کیفیت، باعث فرار مغزها از هند می‌شود این روند باید سبب نگرانی مقام‌های دولتی هند شود و شاید افزایش تعداد دانشگاه‌ها در هند چه خصوصی و چه دولتی و با اندکی صرف هزینه بیشتر می‌تواند از این پدیده جلوگیری کند.



به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی تایمز آو ایندیا، در همین راستا حدود یک هفته پیش، دولت مرکزی هند برای سرعت بخشیدن به مقابله با این روند به دانشکده‌هایی با عمر حداقل شش سال اجازه داد که ظرفیت‌های خود برای جذب دانشجو را افزایش دهند.

کلمات کلیدی: دانشگاه‌های هند، اخبار جدید دانشگاه‌های هند، تحصیل در دانشگاه‌های هند، ادامه تحصیل در دانشگاه‌های هند، رشته‌های پزشکی با شهریه‌های بسیار پایین، دانشگاه‌های چین، شهریه پایین دانشگاه‌های چین، تحصیل پزشکی در دانشگاه‌های چین، پزشکی، ادامه تحصیل در رشته پزشکی

آمار بازدید: 316 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image