ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
beikmohammadlou
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی درخواست جمعی از دانشجویان دانشگاه "علوم‌پزشکی تهران" از روحانی (6 مرداد 92)

درخواست جمعی از دانشجویان دانشگاه "علوم‌پزشکی تهران" از روحانی (6 مرداد 92)

برخی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران در نامه‌ای به رییس جمهور منتخب خواستار لغو انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران شدند.



به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در بخشی از نامه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران به رییس جمهور منتخب آمده است:

آبان ماه سال 1389 بود که دانشگاه علوم پزشکی ایران به منظور هم افزایی توانمندی‌های علمی و ارتقاء جایگاه دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی در راستای تحقق چشم انداز 20 ساله و نقشه جامع علمی کشور و نیز در جهت تأمین یکپارچگی در ارائه خدمات بهداشتی، درمانی استان تهران و کاهش تصدی گری امور موازی در دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادغام شد.


حال پس از گذشت قریب به سه سال از ادغام، دانشکده‌های پزشکی و پیراپزشکی، مدیریت، توان بخشی، بهداشت، پرستاری و مامایی به طور کامل با هم ادغام شده‌اند به نحوی که یکپارچه سازی دانشجویان و گروه‌های علمی و آموزشی و فضاهای فیزیکی روند طبیعی خود را پیموده و حتی ساختمان برخی دانشکده‌ها فروخته شد. فضای علمی گسترده به وجود آمده پس از ادغام و تجمیع نقاط قوت دو دانشگاه سیل عظیم نخبگان کشور را در مسیر بالندگی علمی رهنمون شد.


در بخشی دیگر نامه آمده است: اکنون پس از حدود سه سال این ادغام به بار نشسته است و تلاش‌های شبانه‌روزی اساتید، کارکنان، دانشجویان و مدیران این دانشگاه برای اولین بار منجر به کسب رتبه علمی 62 توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران در میان دانشگاه‌های برتر آسیا شده است به نحوی که هم اکنون در میان 100 دانشگاه برتر آسیا نام سه دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران به چشم می‌خورد که دانشگاه علوم پزشکی تهران دومین آن است.


دانشجویان در این نامه به انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران از تهران در فروردین ماه سال جاری براساس تصمیم وزارت بهداشت اشاره کرده و گفته‌اند: این تصمیم بدون هیچگونه کار کارشناسی، در چند ماه پایانی دولت و در حالی که دانشجویان در وسط ترم تحصیلی، به شدت مشغول انجام وظیفه علمی خود بودند، تعجب همگان را برانگیخت. با این انتزاع نه تنها تمامی اهداف ادغام نادیده گرفته شده، بلکه یکی از بزرگترین عوارض آن ضربه به آموزش دانشجویان و در نهایت نظام سلامت کشور خواهد بود.


تنها طی دو سال 90 و 91 حدود 8000 دانشجوی نخبه کشور، دانشگاه علوم پزشکی تهران را به عنوان برترین دانشگاه، برای محل تحصیل خود انتخاب کردند و هم اکنون با این تصمیم غیرکارشناسانه به شدت دچار سرگردانی و تشویش خاطر و اضطراب از این بابت شده‌اند و هیچ چشم انداز روشنی را برای ادامه تحصیل خود متصور نیستند.


دانشجویان در بخش دیگری از نامه به این موضوع اشاره کرده‌اند که از ابتدای مطرح شدن بحث انتزاع، تمامی دانشجویان این دانشگاه که نگران تبعات منفی این تصمیم غیر کارشناسانه بودند، حداکثر تلاش خود را بکار گرفتند تا علی‌رغم فضای خفقان رسانه‌ای حاکم بر دانشگاه مطالبه به حق خود را از طرق کاملا قانونی و به دور از هر گونه اقدام احساسی به گوش مسئولین امر برسانند و از این ظلم بزرگ جلوگیری کنند.


می‌دانیم که دست یابی به اهداف بزرگ سختی‌های خاص خود را دارد و ما انتظار داریم علی‌رغم سختی‌های سپری شده تعامل بوجوده آمده در حوزه‌های علمی میان دانشجو، استاد و سیاست گذار تداوم یابد و همه با هم قدم در خلق حماسه گذارند. آیا معنای حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از بین بردن زیر ساخت‌های یک دانشگاه که برای آینده خود و پیشرفت دانشجویانش برنامه ریزی کرده است می باشد؟


در بخش پایانی این نامه آمده است: مطالبه ما دانشجویان از شما رئیس جمهور منتخب به عنوان تصمیم ساز کلان حوزه علم و فرهنگ کشور این است که با این انتزاع مخالفت کرده و با جلوگیری از این انتزاع مانع لکه دار شدن پرونده درخشان عدالت در جمهوری اسلامی ایران شوید.

کلمات کلیدی: علوم‌پزشکی تهران، دانشجویان علوم‌پزشکی تهران، درخواست دانشجویان از روحانی، روحانی، انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران، درخواست لغو انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران، دانشگاه علوم پزشکی ایران

آمار بازدید: 259 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image