ارتباط مستقیم با 30683 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
ایران مدرس اخبار اخبار کنکور عدم برگزاری آزمون عین بی‌عدالتی است/ حذف پنج ساله کنکور در ۸۵ درصد رشته‌های آموزش عالی (6 مرداد 92)

عدم برگزاری آزمون عین بی‌عدالتی است/ حذف پنج ساله کنکور در ۸۵ درصد رشته‌های آموزش عالی (6 مرداد 92)

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به طرح سنجش و پذیرش دانشجو گفت:‌ در این طرح طی پنج سال، ۸۵ درصد رشته‌های آموزش عالی کشور به سمت حذف کنکور و لحاظ سوابق تحصیلی می‌روند.


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور پیش از ظهر امروز یکشنبه در جریان بررسی طرح یک فوریتی سنجش و پذیرش دانشجو با حضور در صحن علنی مجلس به عنوان نماینده دولت مواضع این سازمان را در خصوص این طرح اعلام کرد.

وی با اشاره به قانونی که پیش از این درباره کنکور به تصویب رسیده بود، اظهار داشت: اگر نگاهی به قانون قبلی بیندازیم شاید آسانتر بتوانیم راجع به طرح فعلی سخن بگوییم.

وی با اشاره به اینکه طرح قبلی مربوط به کنکور سه محور داشت،‌گفت: برخی از این محورها دارای اشکالاتی بود و همین مشکلاتی را پدید آورد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه قانون قبلی مناسب نبود و باعث پدید آمدن چالش‌هایی بین وزارتخانه‌های آموزشی شد، خاطرنشان کرد: ایرادات این طرح باعث شد تا ضرورت اصلاح آن احساس شود و به همین دلیل بحث طرح فعلی به میان آمد.

خدایی با اشاره به طرح سنجش و پذیرش دانشجو گفت: نگارش این طرح زمان زیادی از سه وزارتخانه و کمیسیون آموزش مجلس گرفت که طی آن ایرادات قانون قبلی اصلاح شد.

وی طرح جدید را بر اساس میزان تقاضای داوطلبان دانست و افزود: در این طرح سوابق تحصیلی در کنار آزمون‌های عمومی و تخصصی دیده شده است که همین اشکالات طرح قبلی را برطرف می‌کند.

رئیس سازمان سنجش با بیان اینکه عدم برگزاری آزمون عین بی‌عدالتی است، خاطرنشان کرد: در این طرح طی مدت پنج سال 85 درصد رشته‌های آموزش عالی کشور به تدریج به سمت در نظر گرفتن سوابق تحصیلی می‌روند.

خدایی افزود: در 15 درصد مابقی رشته‌ها سوابق تحصیلی استاندارد ایجاد خواهد شد و آنگاه گام‌های بعدی برداشته می‌شود.

وی همچنین اعلام کرد که سهمیه‌های فعلی از جمله سهمیه مناطق محروم در این طرح حذف نخواهند شد.

کلمات کلیدی: عدم برگزاری آزمون، عدم برگزاری آزمون سراسری 93، حذف پنج ساله کنکور، اخبار داغ حذف پنج ساله کنکور، طرح سنجش و پذیرش دانشجو، حذف کنکور و لحاظ سوابق تحصیلی، لحاظ سوابق تحصیلی در کنکور

آمار بازدید: 309 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image