ارتباط مستقیم با 30625 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه درخواست جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های کشور از روحانی (1 مرداد 92)

درخواست جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های کشور از روحانی (1 مرداد 92)

روابط عمومی بسیج اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور متن نامه اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های کشور به رییس جمهور منتخب را به شرح زیر اعلام کرد.




به گزارش سرویس «دانشگاهی» ایسنا، بیش از سه هزار و 540 تن از اعضای هیات علمی دانشگاه‌های وزارت علوم از استان‌های مختلف طی نامه‌ای به حجت­ الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهور منتخب، ضمن تبریک انتخاب ایشان به ریاست جمهوری، دغدغه‌ها، انتظارات و ضرورت‌های پیش روی جامعه علمی کشور را مطرح کردند.



در این نامه توجه و اهتمام به چالش‌های جامعه دانشگاهی و مراکزعلمی و پژوهشی کشور و لزوم هوشیاری در انتخاب وزیری ولایتمدار برای این دستگاه مهم و راهبردی با هدف رفع نگرانی‌ها و توسعه ظرفیت­‌های بیش از پیش علمی و فرهنگی جامعه دانشگاهی و مسدود ساختن بسترهای فتنه گری فتنه گران تاکید شده است.



بنابراین گزارش، درنامه اعضای هیات علمی دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری به رییس جمهور منتخب که رونوشتی از آن برای کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی ارائه شده آمده است: ابتدا خداوند بزرگ را شاکریم که بار دیگر مردم شریف و هوشیار ایران اسلامی را نصرت نمود که در پاسخ به فراخوان هوشمندانه رهبر معظّم انقلاب(ادامه­ الله ظله) حماسه‌­ای ماندگار آفریدند و موجبات یأس و ناامیدی دشمنان انقلاب اسلامی و اسباب امید و نشاط دوستداران انقلاب را فراهم آوردند.



این دانشگاهیان در ادامه نامه اظهار کرده‌اند: ضمن تبریک انتخاب جنابعالی به عنوان منتخب این حماسه سیاسی بزرگ که نشان از اقبال و اعتماد مردم به شما به عنوان شخصیتی حوزوی و دانشگاهی داشت که وظیفه همگان به­ ویژه دولت یازدهم را برای خدمت­ رسانی به ملّت شریف ایران مضاعف می­نماید، بدین­وسیله جمعی از اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه­‌ها و مراکز آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به نوبه خود، دغدغه‌­ها، انتظارات و نکات مورد توجه جامعه علمی کشور را حضورتان معروض می­دارند.



اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های کشوردر این نامه یادآور شدند: با عنایت به بیانات امام عظیم‌­الشأن و بنیان­گذار کبیر انقلاب اسلامی(ره) در خصوص اهمیت


دانشگاه­‌ها که فرمودند: «اگر دانشگاه اصلاح شود، مملکت اصلاح می­‌شود» و در جای دیگر نیز سفارش کردند «دانشگاه مبدأ همه تحولات است»، همچنین تأکید رهبر معظّم انقلاب بر اهمیت دانشگاه­‌ها که فرمودند: «در درجه اوّل، کار علمی، پژوهشی و تحقیقی، کار معنوی و ایمانی، حاکم کردن روحیه مجاهدت و جهاد بر همه فعالیت‌ها، اصلی است که باید وجود داشته باشد و آن­گاه سامان دادن به این حرکت.»، ضرورت نگاه دقیق، عالمانه و مبتنی بر آرمان­های اصیل انقلاب اسلامی بیش از پیش مشهود می­‌گردد، لذا امیدوار است حضرتعالی با استعانت از پروردگار متعال در نخستین گام برای نشان دادن حسن توجه به نهاد پر­اهمیت دانشگاه عنایات ویژه­‌ای داشته باشید.



در ادامه این نامه آمده است: دوستان و دشمنان ملت بزرگ ایران می‌­دانند که از علل مهم مقاومت و پیشرفت این ملت، علاوه بر بنیان­های اعتقادی قوی، کسب افتخارات علمی است که به ­وسیله فرزندان آن­ها در سنگرهای دانشگاه­‌ها و مراکز آموزش عالی کشور محقق شده است. رشد و شتاب پیشرفت علمی امروز ایران یازده برابر متوسط دنیا است و بر اساس پیش­ بینی­‌های مراکز سنجش علمی جهانی، ایران اسلامی تا سال 2017، یعنی پایان دوره چهار ساله ریاست جمهوری جنابعالی، در رتبه چهارم علمی دنیا قرار می­‌گیرد. با عنایت به این­که کسب مرکزیت علمی جهان شرط مهم تبدیل ایران اسلامی به یک قدرت بین‌­المللی است، بی­ تردید تلاش دولت جنابعالی به خصوص وزیر آتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دیگر همکاران وی می‌­تواند بر این شتاب افتخارآمیز بیافزاید.



این اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های کشور در نامه خود به رییس جمهور منتخب تاکید کردند: جنابعالی رجاء واثق دارید که به دلایل گوناگون، حساسیت در دانشگاه­‌ها بیش از هر نهاد دیگری است به خصوص این­که در جنگ نرم همه جانبه­‌ای که دشمن علیه ایران اسلامی آغاز کرده است، دانشگاه‌­ها و مراکز آموزش عالی کانونی است تا با حاشیه­‌سازی و ایجاد درگیری‌­های هدف­دار، ضمن کند کردن پیشرفت علمی و خدای ناکرده تنزل آن، مرکزی که باید در خدمت پیشرفت این ملت بزرگ باشد را به محل چالش علیه آرمان­های انقلاب اسلامی درآورد تا نظام اسلامی نتواند به عنوان یک الگوی موفق در نزد ملت­های به ستوه­ آمده از ظلم و ستم چند صد ساله استعمار کشورهای غربی و حکام دیکتاتور وابسته به آن­ها درآید.



درپایان این نامه آمده است: بی­ تردید در صورتی که مدیریت این دستگاه بسیار مهم و راهبردی به فرد، گروه و یا طیف حاشیه‌­ساز واگذار گردد، بستر برای فتنه­‌گری فتنه‌­گران فراهم خواهد شد که در این صورت نیز نیروهای وفادار به انقلاب اسلامی در دانشگاه­‌ها به مقابله خواهند پرداخت و تشنج و درگیری به فضای جامعه کشیده خواهد شد. قطعاً نگاه عالمانه و ولایت­مدار آن فرهیخته بزرگوار در انتخاب وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری، ضمن رفع نگرانی­‌های فوق­‌الذکر، توسعه ظرفیت­‌های بیش از پیش علمی و فرهنگی جامعه دانشگاهی کشور را رقم خواهد زد. مطمئن باشید که فرزندان انقلاب اسلامی در دانشگاه­‌ها یار و یاور دولت جنابعالی که هدفی جز خدمت به انقلاب، نظام و ملت بزرگ ایران ندارید، خواهند بود.

کلمات کلیدی: اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های کشور، در خواست اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های کشور از رئیس جمهور منتخب، رییس جمهور منتخب، روحانی، درخواست از روحانی، درخواست اساتید دانشگاه از روحانی، دکتر حسن روحانی

آمار بازدید: 343 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image