ارتباط مستقیم با 30620 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
آموزشگاه
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی اجرای «برنامه ‌درسی واحد» در دانشگاه‌های افغانستان (1 مرداد 92)

اجرای «برنامه ‌درسی واحد» در دانشگاه‌های افغانستان (1 مرداد 92)

وزارت علوم افغانستان با هدف پاسخگویی به بازار کار فعلی یک «برنامه درسی واحد» را برای دانشگاه‌های دولتی و خصوصی این کشور تهیه و ارائه کرده است.




به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ «عبیدالله عبید»، وزیر علوم افغانستان هدف از ارائه این برنامه درسی واحد را ارتقای کیفیت آموزشی در دانشگاه‌ها عنوان کرده است.



عبید افزود: از این پس این برنامه درسی واحد در سراسر کشور اعمال می‌شود به طوری که نه تنها دانشگاه‌های دولتی بلکه دانشگاه‌های خصوصی نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.



وی تاکید کرد: برنامه درسی کنونی در دانشگاه‌های افغانستان بسیار قدیمی است و این امر دانشگاه‌های کشور را با چالش مواجه کرده اما برنامه جدید مطابق با شرایط مورد نیاز امروز و نیازهای اصلی دانشگاه‌ها تهیه شده است.



وزیر علوم افغانستان افزود: برنامه جدید شامل 48 سرفصل درسی می‌شود و کتاب‌های درسی دانشگاهی نیز توسط استادان دانشگاه‌ها بر اساس این برنامه نوشته می‌شوند و پس از تایید شورای علمی دانشکده و اداره امور آکادمیک وزارت آموزش عالی، مورد استفاده قرار می‌گیرند.



به گزارش ایسنا به نقل از شبکه بی‌بی‌سی، «عظیم نوربخش»، سخنگوی وزارت علوم افغانستان گفت: هر سرفصلی که در برنامه جدید معرفی شده است موضوعات فرعی زیادی را نیز در برمی‌گیرد که در برنامه جدید با جزئیات کامل عنوان شده‌اند.



پیش از این انتقادهای زیادی متوجه قدیمی بودن برنامه درسی دانشگاه‌های افغانستان بوده و منتقدان اعتقاد دارند برخی از رشته‌های درسی دانشگاه‌ها 20 الی 30 سال پیش تعیین شده‌اند که اکنون زمینه کاربردی آنها محدود شده و نیاز به بازنگری دارند.



از سوی دیگر آنها معتقدند که منابع اصلی درسی رشته‌های مختلف همان جزوه‌هایی هستند که‌ ده‌ها سال پیش تهیه شده‌اند و اکنون فاقد اعتبار هستند.



وزارت علوم افغانستان درباره برنامه درسی جدید توضیحات بیشتری ارائه نکرده است.

کلمات کلیدی: برنامه ‌درسی واحد، دانشگاه‌های افغانستان، اخبار دانشگاه‌های افغانستان، اخبار جدید دانشگاه‌های افغانستان، تحصیل در دانشگاه‌های افغانستان، ادامه تحصیل در دانشگاه‌های افغانستان، برنامه تحصیلی دانشگاه‌های افغانستان

آمار بازدید: 209 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image