ارتباط مستقیم با 30713 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار تحقیق و پژوهش ساخت دستگاهی برای درمان ناهنجاری‌های استخوانی از سوی محققان کشور (28 تیر 92)

ساخت دستگاهی برای درمان ناهنجاری‌های استخوانی از سوی محققان کشور (28 تیر 92)

محققان کشور دانش فنی دستگاه ارتوپدی برای درمان ناهنجاری‌های استخوانی را بومی سازی کردند که تولید هر دستگاه در کشور حداقل 6 هزار و 500 یورو صرفه جویی ارزی دارد.


به گزارش خبرنگار مهر، افزایش طول و اصلاح شکل فضایی استخوان یکی از مسایل جدی و مهم در علم ارتوپدی بوده است. بیمارانی که شکستگی‌های شدید استخوانی مانند تصادفات شدید داشتند در بسیاری از موارد پس از عمل جراحی با کاهش طول استخوان مواجه می‌شوند و دیگر قادر نیستند مانند گذشته توانایی‌های حرکتی خود را به دست آورند.

علاوه بر این بسیاری از افرادی که به صورت مادرزادی دارای دفورمیت‌های استخوانی هستند به جراحی‌های متعدد و دشواری برای بهبود وضعیت استخوان‌های خود نیاز داشتند که این جراحی‌ها عموما دارای دقت بالایی نیستند.

دانشمندان روس با ساخت دستگاهی موفق به بهبود دفورمیت‌ها و شکستگی‌های استخوانی شدند ولی دانش فنی این دستگاه سال‌ها به صورت محرمانه در اختیار این کشور قرار داشت که با فروپاشی شوروی این روش در دنیا ارائه و مورد استقبال محققان قرار گرفت.

این دستگاه قادر است دفورمیت‌های پیچیده استخوانی را با دقت بالا درمان کند و به بیمار کمک می‌کند تا در طول مراحل درمان قادر به حرکت و انجام فعالیت‌های روزمره خود باشند.

از آنجایی که دانش فنی ساخت این دستگاه در اختیار کشورهای معدودی است پژوهشگران کشور اقدام به طراحی و ساخت این دستگاه با عنوان "دستگاه قاب فضایی تیلور" برای درمان شکستگی‌های باز و اصلاح انواع ناهنجاری‌های استخوانی کردند.

در حال حاضر این دستگاه از خارج وارد می‌شود و به دلیل گران بودن آن به صورت امانی به بیماران تحویل داده شده و پس از پایان مراحل درمان به بیمار دیگری داده می‌شود در حالی که در سایر کشورهای تولید کننده این دستگاه تنها بر روی یک بیمار نصب می‌شود.

دستگاه ساخته شده در کشور دارای نوآوری‌هایی است که متناسب با ارگونومی بدن بیماران ایرانی است، سرعت نصب آن بر روی بیمار افزایش یافته و عملکرد آن در مقایسه با نمونه‌های خارجی بیشتر است.

قیمت اجاره‌ای این دستگاه بسته به نوع شکستگی حداقل 6 میلیون تومان است که به دفعات بر روی بیماران دیگر نصب می‌شود و در مواردی دقت و کارایی آن به دلیل استفاده متعدد کاهش می‌یابد.

از دستگاه حاضر می‌توان سالانه هزار دستگاه تولید کرد که هر یک حداقل 6 هزار و 500 یورو صرفه جویی ارزی دارد.

کلمات کلیدی: درمان ناهنجاری‌های استخوانی، دستگاه درمان ناهنجاری‌های استخوانی، ابداع و اختراع، اختراع دستگاه درمان ناهنجاری‌های استخوانی، راهکار درمان ناهنجاری‌های استخوانی، ناهنجاری‌های استخوانی، دستگاه ارتوپدی برای درمان ناهنجاری‌های استخوانی

آمار بازدید: 357 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image