ارتباط مستقیم با 30644 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس خصوصی بهمن آبادی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
beikmohammadlou
تدریس ریاضی رجبی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه افزایش 30 درصدی اعضای هیات علمی و وضعیت بازنشسته شدن اساتید (25 تیر 92)

افزایش 30 درصدی اعضای هیات علمی و وضعیت بازنشسته شدن اساتید (25 تیر 92)

رییس دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه نسبت به دو سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است، گفت: در سال 89 تعداد اعضای هیات علمی تمام وقت دانشگاه 500 نفر بود که این تعداد در حال حاضر به 625 نفر رسیده است.




بیژن رنجبر در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه در دانشگاه تربیت مدرس 8000 دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: نسبت دانشجو به استاد مطابق استاندارد وزارت علوم است، بنابراین دانشگاه در این زمینه با مشکلی مواجه نیست.



وی با بیان اینکه دانشگاه 600 عضو هیات علمی تمام وقت و 900 عضو هیات علمی پاره وقت دارد، افزود: دانشگاه 75 عضو هیات علمی بورسیه دارد که برخی در دانشگاه‌های دولتی و برخی در خارج از کشور در حال تحصیل هستند.



رنجبر تصریح کرد: ترجیح دانشگاه بر این است که کل ظرفیت هیات علمی را تکمیل نکند تا بتواند از همه نسل‌ها و دانشجویانی که در آینده فارغ‌التحصیل می‌شوند، استفاده کند.



وی با اشاره به جوان بودن دانشگاه تربیت مدرس، تاکید کرد:‌ تعداد اساتید بازنشسته این دانشگاه بسیار کم بوده است، البته دانشگاه هم تمایل زیادی به بازنشسته شدن اعضای هیات علمی تمام وقت ندارد.



رنجبر با بیان اینکه بیش از 60 درصد اساتید دانشگاه دارای رتبه دانشیاری هستند، تصریح کرد: اعضای هیات علمی تمام وقت تا سن 76 سالگی با مجوز هیات امنای دانشگاه می‌توانند، فعالیت داشته باشند در حالی که استادیاران بعد از اتمام 30 سال کاری بازنشسته می‌شوند.



رییس دانشگاه تربیت مدرس در ادامه با بیان اینکه مطابق قانون دانشجویان کارشناسی ارشد چهار ترم و دانشجویان دکتری هشت ترم می‌توانند در خوابگاه‌ها حضور داشته باشند، افزود: طی مصوباتی دانشجویان در شرایط استثنا می‌توانند یک ترم دیگر در خوابگاه بمانند.



وی با بیان اینکه دانشگاه برای کلیه دانشجویان متقاضی خوابگاه فراهم می‌کند، افزود: برای دانشجویان اضافه بر ظرفیت، پانسیون اجاره می‌شود و نمی‌گذاریم مشکلی در این زمینه به وجود آید.





دانشگاه سال گذشته با کسری بودجه بالایی روبرو بود




رییس دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه دانشگاه سال گذشته با کسری بودجه بالایی به ویژه در مسائل عمرانی مواجه بوده است، افزود: با تشکیل کمیته اقتصاد مقاومتی برنامه ریزی‌هایی برای پیشبرد اهداف دانشگاه تدارک دیده شده است.



رنجبر با بیان اینکه دانشگاه بیش تر در مسائل آموزشی و پژوهشی هزینه کرده است، تاکید کرد: هزینه‌ای را برای مسائل عمرانی در نظر گرفته نشده، اما به هر حال با وجود کسری بودجه سعی دانشگاه پیشرفت در مسائل علمی و کسب رتبه‌های پژوهشی بود که در این امر موفق هم بوده است.



وی با اشاره به مشکلات اقتصادی کل کشور در سال گذشته کسری بودجه را تا حدی منطقی و طبیعی دانست و گفت: امیدواریم وضعیت تخصیص بودجه در سال جاری بهبود یابد.

کلمات کلیدی: اعضای هیات علمی، اعضای هیات علمی تربیت مدرس، تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه تربیت مدرس، اساتید دانشگاه تربیت مدرس، تعداد اساتید دانشگاه تربیت مدرس، اساتید بازنشسته دانشگاه تربیت مدرس، اخبار دانشگاه تربیت مدرس

آمار بازدید: 290 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image