ارتباط مستقیم با 30629 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس ریاضی رجبی
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
beikmohammadlou
آموزشگاه راه ذکریا
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه خارجی اقدامات ضدآموزشی وزارت علوم اوکراین (24 تیر 92)

اقدامات ضدآموزشی وزارت علوم اوکراین (24 تیر 92)

کارشناسان آموزش عالی در اوکراین اعلام کردند که وزارت علوم این کشور در سال‌های اخیر تلاش برای تضعیف و عقب نگه‌داشتن نظام آموزش عالی اوکراین را از سر گرفته است.




به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این کارشناسان تاکید کردند که اعمال تغییرات جدی و به‌روز شده در نظام آموزش عالی این کشور ضروری است چرا که برای حدود 20 درصد رشته‌های دانشگاهی در این کشور هیچ بازار کاری وجود ندارد و 18 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی قادر به یافتن شغل نیستند.



با وجود همه این مشکلات، بسیاری از تحلیلگران سیاسی اوکراین همچنان بر این باورند که استفاده از الگوهای کشورهای صنعتی به نظام آموزشی این کشور لطمه می‌زند و باید گرایش بیشتری به سوی الگوهای آموزشی شوروی سابق داشته باشند.



طی دو سال اخیر کارشناسان و مردم اوکراین توجه خود را روی قانون پیشنهادی آموزش عالی این کشور متمرکز کرده‌اند. در ماه ژوئن سال جاری میلادی (2013) کمیته پارلمانی علوم و آموزش اوکراین به اتفاق آراء پیش‌نویس قانون پیشنهادی «حزب کار ژوروفسکی» را تصویب کردند که توسط «ویکتور بالوها»، نماینده مستقل پارلمان ارائه شد.



اگرچه بسیاری از اعضای این کمیته را احزاب مخالف تشکیل می‌دادند اما کمیته پارلمانی به حمایت از قانون حزب کار ژوروفسکی پرداخت چرا که این قانون مبتنی بر مطالعات کارشناسی و بدون وابستگی به جناح و دسته خاصی در پارلمان بود.



به گزارش ایسنا به نقل از یونیورسیتی ورلدنیوز، قانون جدید توانایی سیاستمداران را در پذیرش اصلاحات در آموزش عالی اوکراین افزایش می‌دهد.



با این حال وزارت علوم اوکراین که از پیش‌نویس قانون مبتنی بر الگوی شوروی سابق حمایت می‌کند از این تصمیم استقبال نکرده و شروع به لابی‌های پشت پرده برای از اعتبار انداختن پیش‌نویس قانون جدید کرده است.


کلمات کلیدی: اقدامات ضدآموزشی، وزارت علوم اوکراین، تحصیل در اوکراین، ادامه تحصیل در اوکراین، شرایط تحصیل در اوکراین، وضعیت دانشگاههای اوکراین، آموزش عالی اوکراین

آمار بازدید: 245 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image