ارتباط مستقیم با 30678 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی استاد شاسواری
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس ریاضی رجبی
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
تدریس آیلتس بهرامی
آموزشگاه
beikmohammadlou
ایران مدرس اخبار اخبار دانشگاه ارز دانشجویی هدفمند شود/ برای رشته‌های پیش پا افتاده ارز هدر ندهیم (مرداد 91)

ارز دانشجویی هدفمند شود/ برای رشته‌های پیش پا افتاده ارز هدر ندهیم (مرداد 91)

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: اگر ارز دانشجویی حساب شده و بر اساس ضابطه و هدفمند اختصاص یابد، امری مطلوب است.


قاسم جعفری عضو کمیسیون آموزش‌و‌تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، درباره هدفمند کردن بورس دانشجویان به خارج کشور گفت: اعتقاد دارم اگر افراد برای رشته‌هایی که رشد و توسعه علمی کشور را درپی دارد، به خارج از کشور می‌روند و این رشته‌ها هم در داخل کشور نباشد و دانشجویان بورسیه سرمایه‌ای باشند که بازگردند، این بورس مفید است.

وی افزود: اما اینکه افراد برای رشته‌هایی به خارج کشور بورس شوند که این رشته‌ها در داخل کشور باشد و یا نیاز فعلی کشور نباشد، طبیعی است که در این شرایط خروج ارز از کشور، کار درستی نیست.

جعفری با بیان اینکه حذف ارز دانشجویی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مطرح نیست، اظهار داشت: اگر بحث این است که این ارز حساب شده و بر اساس ضابطه و هدفمند اختصاص یابد، امری مطلوب است اما اگر این رشته‌ها نیاز کشور باشد و ارز دانشجویی آن حذف شود، به نفع کشور نیست.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه دشمنان این نظام برای تحصیل دانشجویان ایرانی در رشته‌های هسته‌ای مانع‌تراشی ولی برای رشته‌های پیش پا افتاده، مشکل ایجاد نمی‌کنند، تصریح کرد: هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد در شرایطی که باید اقتصاد مقاومتی را در پیش بگیریم، برای برخی رشته‌های پیش پاافتاده ارز مملکت را به خارج کشور بفرستیم.

کلمات کلیدی: هدفمند کردن ارز دانشجویی، ارز دانشجویی، اختصاص ارز دانشجویی، هدفمند کردن بورس دانشجویان به خارج کشور، رشته های شامل ارز دانشجویی

آمار بازدید: 423 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image