ارتباط مستقیم با 30743 استاد
مشاهده لیست مدرسین
مشاهده ویدیوی مدرسین
تدریس خصوصی استاد شاسواری
IELTS-TUTOR
تدریس خصوصی بهمن آبادی
تدریس خصوصی زبان انگلیسی خانم وکیلی
beikmohammadlou
آموزشگاه
تدریس آیلتس بهرامی
تدریس خصوصی دکتر سرپرست
تدریس ریاضی رجبی
آموزشگاه راه ذکریا
تدریس ریاضی و فیزیک شاسواری
باباخانی تدریس فیزیک کنکور
ایران مدرس اخبار اخبار علوم پزشکی تسهیل در راه‌اندازی رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی (17 تیر 92)

تسهیل در راه‌اندازی رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی (17 تیر 92)

معاون آموزشی وزارت بهداشت از اتخاذ تصمیمات جدیدی در شورای آموزش پزشکی و تخصصی خبر داد که روند راه‌اندازی، تدوین و ارزشیابی رشته‌های تخصصی تکمیلی تخصصی و فوق تخصصی را تسهیل و تسریع می‌کند.




دکتربهرام عین‌اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اتخاذ تصمیمات جدید به منظور تسهیل و تسریع در روند راه‌اندازی تدوین و ارزشیابی رشته‌های تخصصی تکمیلی تخصصی و فوق تخصصی، گفت: طبق تصمیم این شورا از این پس راه‌اندازی رشته‌های تخصصی، تکمیلی تخصصی و فوق تخصصی که برنامه آموزشی مصوب دبیرخانه را ندارند، حسب ضرورت با تشخیص شورای آموزش پزشکی و تخصصی اقدام می‌شود.



وی با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی متقاضی باید درخواست راه‌اندازی رشته‌های تخصصی، تکمیلی تخصصی و فوق تخصصی مربوطه را به دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی ارائه کنند، گفت: پس از طرح و تایید در جلسه‌ای که در دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی با حضور صاحب نظران ذیربط با انتخاب دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی، برگزار خواهد شد، برنامه به کمیته تدوین برنامه آموزشی جهت تدوین ارائه می‌شود.



معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: تدوین و بازنگری برنامه‌های آموزشی رشته‌های تخصصی، تکمیلی تخصصی و فوق تخصصی در کمیته‌های تدوین برنامه آموزشی انجام و پس از طرح و تصویب برنامه آموزشی مربوطه در کمیسیون دائمی معین جهت تنفیذ در نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی گزارش می‌شود.



وی افزود: دانشگاه‌های علوم پزشکی متقاضی باید مستندات مربوطه جهت راه‌اندازی بخش در خواستی را شامل نامه درخواست معاونت آموزشی دانشگاه به انضمام فرم درخواست را که به تایید اعضای هیئت علمی آموزش دهنده رشته یا دوره فوق رسیده باشد، به دبیر خانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی ارائه کنند.



عین‌اللهی افزود: ارائه احکام کارگزینی و مدارک رسمی اعضای هیات علمی آموزش دهنده رشته یا دوره مذکور، برنامه آموزشی و برنامه چرخشی دستیاران (تخصصی، تکمیلی تخصصی و فوق تخصصی)‌، لیست بیماران و تنوع آنها در درمانگاه و بخش، آمار اعمال جراحی و اتاق عمل به انضمام تجهیزات و امکانات درون بخشی جهت تطبیق با برنامه آموزشی و ارزشیابی درون بخشی است، به دبیر خانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی ضروری است.



وی با بیان اینکه تمامی مدارک ارائه شده جهت راه‌اندازی رشته‌های جدید توسط دبیرخانه بررسی و در صورتی که حائز شرایط مورد نظر باشد، نسبت به بازدید ارزشیابی اقدام می‌شود، اظهارکرد: بدیهی است پس از ارزشیابی راه‌اندازی نتیجه نهایی توسط دبیرخانه شورای آموزش پزشکی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و بر اساس مستندات و در صورت لزوم اخذ نظر صاحب نظران ذیربط با انتخاب دبیر شورای آموزش پزشکی، تصمیم نهایی اتخاذ و به دانشگاه متقاضی اعلام می‌شود.



معاون آموزشی وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: کلیه مصوبات قبلی که با تصمیمات جدید شورای آموزش پزشکی و تخصصی مغایر باشد، لغو خواهد شد.

کلمات کلیدی: رشته‌های تخصصی، راه اندازی رشته‌های تخصصی، اخبار جدید رشته‌های تخصصی، رشته‌های فوق تخصصی، آموزش پزشکی و تخصصی، ارزشیابی رشته‌های تخصصی

آمار بازدید: 219 بار
ثبت نظر درباره مقاله
Security Image